In urma cu mai multi ani au fost cumparate in leasing niste utilaje . Platile au fost facute dupa instiintarile de plata in care era trecuta de ex rata de 1000 EUR si dobanda de 50 EUR. In contabilitate inregistrarile au fost facute conform instiintarilor. Spre sfarsitul unuia dintre contracte , in momentul in care am primit de la administrator si desfasuratoarele leasigurilor, am vazut ca sumele din ct 167 erau mult mai mici decat ar fi trebuit. Analizand desfasuratoarele am vazut ca in lunile in care nu erau rate scadente erau trecute sume reprezentand dobanzi. Pe instiintarile de plata insa acestea nu se regaseau. Se platea suma trecuta in instiintare. Care este modul corect de a face corectiile necesare. Ce inregistrari trebuie facute? Diferenta de dobanzi o putem inregistra acum? Vom storna valoarea din ct 167 si o vom trece in ct 666?
Bine-nțeles că faceți corecția acum!
Întâi analizați dacă impactul în P&L este semnificativ.
Dacă da, corectați prin contul 117, dacă nu, pe seama exercițiului curent (stingeți 167 prin cheltuieli).