pentru a fi luate in considerare, atit repartitoarele de caldura cit si contoarele de apa calda si apa rece trebuiesc verificate metrologic dupa fiecare expirare a termenului. este aceeasi situatie ca si revizia ITP de la masini
si pentru orice astfel de serviciu, firma AUTORIZATA de Institutul national de metrologie percepe o taxa de verificare. pentru ca orice serviciu se plateste in societatea capitalista. si nu este de datoria firmei care a montat aceste repartitoare sa faca gratis aceasta operatiune. se face gratuit numai inlocuirea unui repartitor defect, care nu se mai poate repara, aflat in garantie, dupa expirarea acesteia inlocuirea facindu-se contracost.
.
total de acord cu ce ati spus dvs, insa cel care a fost astazi era de la asociatie, nu le-a verificat starea de functionare ci doar a lipit un "sigiliu " din hartie , care la prima incalzire a radiatorului cu siguranta o sa cada. :)
Salut,
S-a deschis un topic foarte interesant a carei rezolvare nu este chiar asa de simpla cum zice @felix34. Aceste dispozitive nu masoara mc, Gcal, ori alta marime fizica care ar putea fi verificata undeva pe un stand metrologic - parca s-a mai vorbit pe forum. Aceste dispozitive masoara cantitatea de energie termica livrata de reteaua termica, caloriferului pe care este montat; in acest sens repartitorului respectiv, inaintea operatiei de fixare pe calorifer i se fac niste setari de catre personalul tehnic al firmei care se ocupa de repartizarea consumului de energie termica prin repartitoare; nu vreau sa intru in detalii deoarece sunt prea multe, apoi, personal nu am cunostintele necesare... Cert este ca firma cu care as. prop. are incheiat un contract de prestari servicii in acest sens, trebuie sa se ocupe si de acea verificare despre care vb @kenzokent. Ce face firma cu ocazia asa-zisei verificari? Verifica daca nu s-a "mesterit" ceva la repartitor, daca este bine fixat de calorifer, daca bateria este inca functionala si... cam atat. Nici vorba ca trebuie sa demonteze repartitorul si sa-l duca la verificare pe stand - cu toate ca, dupa mintea mea s-ar putea face si o asemenea verificare, prin simularea conditiilor concrete de la fata locului (calorifer de acelasi tip, cu acelasi nr.de elemente, etc).
Revenind la intrebarea prietenului nostru referitoare la legalitatea acestei taxe, pot sa-i spun sa se uite in contractul pe care bunica il are incheiat cu firma, apoi sa mearga la as. prop. pentru a vedea si contractul incheiat de asociatie cu aceeasi firma. Pe de alta parte, ii dau dreptate in legatura cu faptul ca firma ar trebui sa faca acea verificare in mod gratuit si sa zica merci ca mai au clienti cu care colaboreaza si mai ales platesc destul acel serviciu.
La randul meu astept pareri din partea dvs. Intre timp am sa ma interesez pe plan local sa vad cum procedeaza firmele din Iasi. In as. noastra s-au montat repartitoare de costuri de trei ani (doa firme) si nu a venit nimeni cu propuneri de verificare a repartitoarelor de costuri si mai ales contra-cost!
pai daca este numai vorba despre o astfel de verificare, aceasta nu-si justifica banii dati. aceasta se poate face prin verificarile bianuale care ar trebui facute (daca in adunarea generala nu s-a decis altfel) pentru a nu exista probleme prin nefunctionalitatea repartitoarelor pe o perioada mai indelungata, acest fapt fiind in avantajul proprietarului (care nu are interes sa-l declare)
se pot verifica si metrologic, dar nu stiu daca exista in romania astfel de standuri de verificare metrologica. acestea vor aparea daca aceasta problema va lua amploare
Care este baza legala pentru aplicarea de "sigiliu de hartie"de catre asociatia de proprietari.Care este explicatia logica pentru aplicarea acelei hartii pe corpul contoarului ?Sigiliul are un numar,aparatele sigilate au fot inregistrate intr-o evidenta speciala ,cum a fost justificata actiunea de catre asociatie,sau nu a intrebat nimeni nimic?