avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata de doua ori pentru acelasi serviciu?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata de doua ori pentru acelasi serviciu?

Buna ziua,
in decembrie anul trecut (2015) am hotarat, noi cei din asociatia de locatari a blocului sa schimbam administratorul datorita faptului ca scara a acumulat datorii mari la servicul "colectare gunoi menajer". Acest fapt s-a datorat credem in cea mai mare parte neplatii de catre anumiti locatari a cheltuielilor pe scara. Pana la lamurirea lucrurilor si poate darea in judecata a administratorului anterior doresc sa prezint urmatorul fapt. La cheltuielile din ianuarie 2016 noul administrator a inclus plata serviciului "colectare gunoi" din decembrie 2013, deoarece spune dansul, sunt facturi restante si trebuie achitate. Noi cei care am platit regulat nu suntem multumiti de aceasta decizie si am spus ca nu este corect ca sa se plateasca de doua ori acelasi serviciu (odata in 2013 si odata acum in 2016). Am precizat ca restantele trebuie platite de cei care au datorii si nu de cei care si-au achitat datoriile pe scara. Noul administrator considera ca nu se poate ca in factura din ianuarie sa se includa plata "colectare gunoi" pe luna curenta sau pe cea din urma deoarece firma care efectueaza acest serviciu nu este de acord cu aceasta metoda. In acest fel noi cei care am platit trebuie sa platim restantele plus penalizarile si totodata ramanem descoperiti si pe anii 2014, 2015, 2016 care atunci cand se vor plati se vor plati tot cu penalizari.
Mentionez ca au fost cativa cetateni la firma respectiva si raspunsul nu a fost clar ci unul echivoc.
Intrebarea noastra este cum sa procedam mai departe pentru ca stim ca nu este corect. Noi am luat hotararea sa nu platim decat ceea ce este normal sa platim. Am spus ca vom plati celelalte servicii (apa, curent, etc.), dar nu "colectare gunoi" pe 2013. Dansul considera ca nu se poate face acest lucru (plata doar a serviciilor corecte) si ne ameninta cu intreruperea apei si celelalte.
Ce putem face mai departe? Aceasta este intrebarea noastra. Multumim.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 07:54, 9 Martie 2016
miha16 a scris:
Aceasta este intrebarea noastra.

Daca intrebarea este pusa de un proprietar si nu de presedintele asociatiei, este gresit adresata. Presedintele si comitetul executiv trebuie sa faca ceva si nu ceilalti membri ai asociatiei.
..in decembrie anul trecut (2015) am hotarat, noi cei din asociatia de locatari a blocului sa schimbam administratorul datorita faptului ca scara a acumulat datorii mari

Total in afara legii si a practicii corecte de a gestiona o asociatie. Nu hotarasc locatarii schimbarea administratorului. Administratorul este angajat de comitetul executiv condus de presedinte si acestia pot decide incetarea activitatii administratorului. Daca "scara" a acumulat datorii nu este vina administratorului ci a proprietarilor care nu si-au platit la timp datoriile, la fel cum este vina presedintelui care nu a facut demersurile de recuperare a restantelor. Nu intra in sarcinile administratorului recuperarea restantelor.
Ce putem face mai departe
?
Chemati-l pe fostul administrator inapoi #-o
Din cate prezentati nu este vina administratorului vechi iar cel nou ori nu stie sa administreze, ori nu ne-ati prezentat dumneavoastra corect situatia.
Oricum vechiul sau noul administrator, sunt angajati de presedintele asociatiei si trebuie sa faca ceea ce se prevede in fisa postului, sa respecte deciziile comitetului si ale presedintelui. Administartorul este in subordinea presedintelui, este verificat de cenzor si de comitet si trebuie sa faca ceea ce i se spune de acestia si nu ce vrea el. Gestionarea asociatiei se realizeaza conform legii 230/2007 si HG 1588/2007 iar acestea prevad sarcinile, obligatiile si atributiunile administratorului, presedintelui, comitetului, cenzorului dar si ale membrilor asociatiei.





am hotarat, noi cei din asociatia de locatari a blocului sa schimbam administratorul datorita faptului ca scara a acumulat datorii mari la servicul "colectare gunoi menajer".
Atentie sporita cu motivele pentru care intelegeti sa reziliati raporturi de munca,pentru ca eventuale credem in cea mai mare parte neplatii de catre anumiti locatari a cheltuielilor pe scara.,nu constituie culpa administartorului de imobil si acesta poate sa va actioneze in instanta pentru daune
Daca anumiti locatari de pe scara nu achita c/v servicii gunoi menajer cu ce este de vina administratorul de imobil?
Daca sumele au fost calculate si impuse in lista de intretinere,iar proprietarii nu au inteles sa achite,reprezentantul legal al asociatiei de proprietari care este factor decizional poate decide procedura de recuperare sume cu titlu de restanta,respectiv aplicarea disp art 49 50 din L nr 230/2007
Dv aveti suspiciuni asupra corectitudinii activitatii ex administratorului de imobil
Dar presedintele si mai ales cenzorul ce parere au privitor la suspiciunea dv?
La cheltuielile din ianuarie 2016 noul administrator a inclus plata serviciului "colectare gunoi" din decembrie 2013, deoarece spune dansul, sunt facturi restante si trebuie achitate. Noi cei care am platit regulat nu suntem multumiti de aceasta decizie

Pentru raspuns concret este necesar sa solicitati verificare responsabila,eventual raport de activitate din partea cenzorului asupra activitatii ex administratorului
Trebuie verificat daca facturile din 2013 au fost impuse in lista de plata ,daca acestea au fost achitate de catre proprietari dar ex-administratorul nu a facut platile catre prestatorul de servicii
cum sa procedam mai departe pentru ca stim ca nu este corect

Dv in calitate de locatari nu cunoasteti documentele,nu cunoasteti situatia concreta daca au fost impuse la plata facturile din 2013,daca au fost eventual achitate de catre proprietari sumele
Solicitati presedintelui de asociatie,cenzorului sa clarifice situatia si sa comunice concluziile
Nu mergeti pe suspiciuni si pe "credem"
@miha16
Povestea dv. este extraordinar de incalcita si de fapt nu stiti ce sa ne intrebati

Trebuie sa ne spuneti:
- facturile neachitate la furnizor au fost puse pe liste in trecut? Daca da, atunci ele nu se mai pun pe listele curente. In acest caz inseamna ca la furnizor au ramas facturi neplatite din cauza restantierilor din asociatie.
Daca nu au fost puse pe listele din trecut, atunci ele trebuie prevazute in listele curente ca sumele sa fie incasate macar in parte de la cei care platesc.

Ce vina are administratorul in toata aceasta poveste? L-ati tratat ca pe acarul Paun, cand in fond vina o poarta restantierii care nu si-au achitat obligatiile, comitetul si presedintele care nu au facut demersurile necesare sa recupereze restantele de la proprietari si, pana se intampla asta, sa creasca fondul de rulment pentru a avea bani si in asemenea situatii in care va incurcati in restante si nu stiti pe unde sa scoateti camasa, cine plateste, de cate ori etc.
Sunteti in confuzie totala si actionati gresit punand anatema degeaba pe un om.
Buna ziua,
trebuie sa revin cu noi precizari. Intrebarea a fost adresata de catre un proprietar. Schimbarea administratorului a fost propusa de mai multe asociatii de locatari si bineinteles ca s-a facut la propunerea presedintelui si a comitetului de bloc (blocul are 6 scari).
Nemultumirea noastra a pornit de la faptul ca pe factura din ianuarie 2016 au aparut cheltuielile din octombrie 2013, cheltuieli pe care bunii platnici le-au facut administratorului, dar acesta nu le-a platit mai departe firmei ce colecteaza gunoiul menajer si aceasta si datorita restantelor unor locatari.
Am tinut astazi o sedinta in care am solicitat presedintelui sa precizeze daca factura de gunoi din 2013 a fost inclusa in lista de cheltuieli din 2013 rezultand ca da, ea a fost inclusa. Firma respectiva a eliberat o factura pe ianuarie 2016 in care nu se precizeaza ca ar fi vorba de acele vechi cheltuieli ci cele din ianuarie 2016. In schimb firma a eliberat administratorului o chitanta in care se specifica ca suma respectiva reprezinta plata facturii restante din octombrie 2013, ea precizand ca nu are cum sa incaseze plati pe 2016 pana nu se achita facturile restante. Este corecta aceasta rezolvare?
Facturile reprezinta cererea de plata a prestatorului pentru serviciul din luna precedenta. Nici nu avea de ce sa figureze vreo alta cerere din trecut deoarece pentru luna octombrie 2013 s-a emis factura la vremea respectiva.

Cum sunt platite facturile este alta poveste.

In octombrie 2013 administratorul nu a avut bani suficienti si nu a platit-o. Dar ea - factura - trebuia sa fie incasata de catre prestator imediat la urmatoarea plata facuta de administrator, adica in noiembrie 2013 si acolo sa-i fi scris ca a platit factura din octombrie 2013. Si asa mai departe pana in zilele noastre.

Nedumerirea mea este de ce firma prestatoare scrie tocmai dupa 2 ani si cateva luni, adica in ianuarie 2016 ca plata facturii din ianuarie 2016 reprezinta o restanta din 2013, cand asta ar fi trebuit stinsa demult. :stunned:
Eventual ar fi trebuit sa scrie pe chitanta decembrie 2015 ....

Si iarasi nu vad de ce a trebuit demis administratorul pentru ca locatarii nu si-au platit obligatiile. Acesta are o vina, eventual, ca nu a comunicat comitetului executiv, presedintelui, problema pe care o are cu prestatorul, dar in niciun caz ca nu a avut bani sa achite facturile.

Ca asociatia nu are un fond tampon - rulment - suficient de mare incat sa faca fata unei asemenea situatii, este vina comitetului si a presedintelui, nu a administratorului, ca nu administratorul impune crearea acestor fonduri in asociatii, ci echipa de conducere.
Daca administratorul nu a deturnat ceva bani catre buzunarul propriu, atunci de demis trebuia sa se demita echipa de conducere, nu administratorul.
Probabil sunt mult mai multe lucruri amestecate nespuse de dv. sau poate nestiute, care ne fac sa raspundem strict la materialul pe care ni l-ati prezentat.

Alte discuții în legătură

Asociatie restanta qubeec44 qubeec44 Buna ziua! ce se poate face in calitate de proprietari de imobile avand in vedere urmatoarea situatie: -administratorul a decedat,am platit facturile catre ... (vezi toată discuția)
Delapidare de bani din asociatie de catre administrator wasi1 wasi1 Buna ziua.A preluat de curad presidentia asociatiei de proprietari unde locuiesc si am aflat de la vechea conducere ca administratorul a delapidat fondul de ... (vezi toată discuția)
Restante cheltuieli intretinere adaugate abuziv Ginulici Ginulici Buna ziua, In cadrul asociatiei a fost schimbat administratorul cu un altul, care constatand sume nerepartizate de primul administrator si stabilite prin ... (vezi toată discuția)