comisia de adjudecare/selectie a ofertantului castigator este obligata sa comunice in scris către toţi candidaţii rezultatul procedurii = candidatul castigator ?
Va rog frumos sa imi spuneti cum se procedeaza
in cazul prezentat mai jos:
- dupa data de 25.02.2016,
la achizitia directa
privind atribuirea unui contract de servicii,
in urma selectiei ofertantului castigator,
comisia de adjudecare/selectie a ofertantului castigator
este obligata sa comunice in scris către toţi candidaţii
rezultatul procedurii = candidatul castigator ?
Adica,
comisia sau expertul achizitii
sunt obligati sa transmita comunicări către fiecare dintre participanţii la procedura de achizitie, cu privire la rezultatul evaluării ofertelor depuse ?
= sa li se spuna care este ofertantul castigator ?
- cf. art. 206 alin. (1) din OUG nr.34/2006:
„Autoritatea contractantă are obligaţia de a informa operatorii economici implicaţi în procedura de atribuire despre deciziile referitoare la rezultatul selecţiei, la rezultatul procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică sau de încheiere a acordului-cadru, la admiterea într-un sistem de achiziţie dinamic, la rezultatul concursului de soluţii ori, după caz, la anularea procedurii de atribuire şi eventuala iniţiere ulterioară a unei noi proceduri, în scris şi cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora, înăuntrul termenului prevăzut la art. 200.”
Neîntocmirea unor comunicări privind rezultatul procedurii ori neinformarea în termenul maxim de 3 zile lucrătoare.
Necomunicarea nu este unul din motivele de Contestatie ?
Daca vorbim de efectuarea unei achizitii directe, aceasta nu este procedura de atribuire in sensul OUG 34, deci nu intra sub incidenta art.206 din OUG 34, care se refera la participantii la o procedura de atribuire.
In cazul asta, singurele prevederi relevante sunt cele pe care le contine documentatia transmisa celor care au depus oferte.
Asa cum v-am spus, se poate sa le trimiteti o "informare" celor care au depus oferte, prin care sa le comunicati ca oferta lor nu a fost acceptata, si ii veti avea in vedere etc,etc.
Dar nu aveti obligatia si nici nu stiu cat este de indicat, pentru ca "vorba lunga"....
Asta numai daca ati efectuat o achizitie directa, nu procedura de CO sau LD in SEAP.