Buna ziua!
Prietenul meu se confrunta cu o situatie la munca. Si-a dat demisia de la o firma de curierat, i-a incheiat contractul de munca, iar acum patronul sustine ca a primit o reclamatie de la o firma, precum ca niste colete de acum un an, nu au fost livrate. Dovezile de livrare nu sunt de gasit...de un an de zile cine mai gaseste...iar acum patronul ii cere prietenului meu valoarea coletelor, altfel il ameninta ca se duce la politie. Ma puteti ajuta va rog cu niste sfaturi, ce am putea face? Este vorba de o valoare destul de mare.
Activitatea principala a unei firmei de curierat este aceea de a prelua si a preda un colet. Nimic spectaculos.
Firma de curierat trebuie sa aiba o procedura privind perioada in care se pot primi reclamatii de la clienti, atat in ceea ce priveste eventuale distrugeri sau lipsuri din colete cat si in ce priveste perioada maxima in care poate fi reclamata nepredarea coletului.
Firmele de curierat folosesc dispozitive care inregistreaza preluarea si predarea coletelor.
De asemenea ar trebui sa aiba o procedura de arhivare a inregistrarilor.
Prietenul nu trebuie sa dovedeasca predarea coletelor ci firma trebuie sa dovedeasca nepredarea coletelor.
Firma nu avea un sistem de urmarire a coletelor, "tracking"?
Ba da, firma are sistem de tracking, si coletele apar luivrate. Dar patronul zice ca borderoul cu stampila si semnatura nu se gaseste pentru a dovedi ca au fost preluate de firma respectiva. Cat despre perioada in care se primesc reclamatii...din cate am inteles nu este asa ceva la ei...
Din cauza ca nu se gasesc acele borderouri il pune pe le sa plateasca coletele in valoare de peste 4500 de lei. Coletele sunt asigurate, dar firma de curierat ia aceasta asigurare de la subcontractor, iar subcontractorul de la angajat...
Daca apar livrate in sistemul electronic atunci este problema firmei sa regaseasca AWB-ul cu semnatura persoanei care a primit coletele.
Trebuie sa existe un sistem intern prin care se confirma predarea coletelor catre clienti.
Daca nu ar exista atunci firma ar risca sa primeasca reclamatii de la toti clientii.
Iar un an de zile este o perioada foarte mare in care un client sa reclame nepredarea coletului. Trebuie sa existe un termen limita in care clinetul sa reclame nelivrarea coletului.
Ce face in cazul in care primeste o reclamatie ca nu s-a primit un colet timp de 10 ani?
Firma trebuie sa aiba termene de predare ale coletelor, ore sau zile si sa aiba dovada (confirmarea) ca angajatul a predat la timp coletul.
Patronul sa caute mai bine borderoul, sa ii ia la intrebari pe cei care raspund de receptionarea confirmarilor scrise.
Pana sa se ajunga sa ia banii de la angajat este cale lunga.
In primul rand trebuie sa se demonstreze ca produsele nu au fost livrate.
Daca angajatorul nu are stabilite proceduri pentru modalitatea de preluare/predare atunci angajatul nu poate fi tras la raspundere.
Clientul trebuie sa fie informat cu privire la conditiile de livrare si conditiile in care poate face reclamatii,
1. Dupa cat timp de la livrarea coletelor a fost primita reclamatia de nelivrare?
2. Se face un borderou separat ptr fiecare livrare sau pe un borderou pot exista mai multe confirmari de livrari in aceeasi zi?
Zilele trecute a fost primita reclamatia, precum ca 7 colete din datele 22.02.2015, 04.03.2015 si 25.03.2015 nu au fost livrate. Apar ca si livrate in sistem dar nu exista dovada de livrare (borderoul cu stampila firmei destinatare).
Comert la distanta
Vulturudac
Buna ziua,am comandat telefonic un produs electronic la un site din alta localitate decat cea in care locuiesc.Am primit confimarea comenzii la scurt timp prin ... (vezi toată discuția)