Se prezinta urmatoarea situatie:
- pe 19.11.2018 am expediat un colet unui client
- coletul a fost ridicat pe 21.11.2018, asa cum scrie si in tracking awb
- pe 23.11.2018 a fost scanata copia awb-ului semnat de client in platforma curierului
- clientul ne da mail pe 26.11.2018 si spune ca abia a primit coletul si ca nu a primit ce a comandat.
Continut colet: material textil de o anumita grosime
Speta: clientul a mai dat o comanda anterior de alt material, aceeasi culoare, dar grosime diferita. A folosit din el, a mai ramas cu o bucata pe care a fotografiat-o si ne-a trimis-o pe 26.11 aratand ca asta e ce a primit in colet.
Nu doreste sa faca retur in cele 14 zile cum prevede legea, pe motiv ca ii trebuie materialul urgent si ca nu are timp de retur, ca nu vrea sa mai plateasca si taxele de retur asa cum prevede politica de livrari si retur si doreste ca noi sa ii trimitem din nou aceeasi marfa, sa platim si transportul, fara ca ea sa plateasca ceva.
Cum se procedeaza juridic in acest caz? Cum ne putem proteja de asemenea clienti care comanda un lucru, il poate inlocui sau iti poate da cantitate mai mica inapoi la retur, iar tu esti obligat sa ii platesti toata factura inapoi?
Daca conditiile dvs de vanzare si retur sunt clar specificate pe site, oferta si factura, cumparatorul nu are nici un recurs.
Singura dvs obligatie este sa-i notificati in scris cu confirmare de primire ca nerespectarea legii si conditiilor dvs de vanzare si retur califica intentia de frauda a cumparatorului.
Nu uitati sa specificati ca in aceste conditii orice viitoare comanda din partea acestui client va fi anulata.
ATENTIE, intervalul de timp de retur incepe pe 21/11/18 conform tracking-ului AWB.
Deci va trebui sa-i notificati pozitia dvs R/P/D.
Clientul a fost notificat si i s-a reamintit ca are dreptul sa faca retur coletului sa putem verifica si noi continutul, ca apoi fie sa ii restituim banii, fie sa ii inlocuim produsul. Clientul nu doreste sa faca retur, ci doar alta marfa in plus (fara sa plateasca nimic), bineinteles cu multe amenintari la OPC, ANAF, ANPC, etc si alte injurii. Presupunem ca in intervalul 21-26.11 a folosit deja materialul primit si nu are cu ce sa faca retur, din cauza asta nu doreste sa apeleze la aceasta solutie. Iar noi nu putem sa trimitem alta marfa in plus fara a primi un retur.
Pe site scrie clar ca se poate face retur fara nici un motiv in 14 zile de la primirea coletului.
Toate discutiile cu clientul au fost facute pe mail, exista totul "in scris".
Avem confirmarea de la curier ca s-a livrat pe 21.11, ca s-a scanat awb-ul cu numele, semnatura si seria CI a clientului pe data de 23.11 in sistemul lor, dar clientul nu continua decat cu amenintari in fiecare zi.
Perfect, aveti tot ce trebuie pentru a-l pune la zid.
Fiind vorba de o frauda, daca oponentul dvs va continua cu amenintarile faceti dvs plangere la politie pentru amenintari, injurii si tentativa de extorsiune (cu copii dupa mail-uri).
ANAF-ul nu are de ce sa intervina, este vorba de un conflict comercial, iar la ANPC poate reclama numai daca este vorba de o persoana fizica.
Deci, daca ANPC-ul va contacteaza, raspundeti in scris cu confirmare de primire facand istoricul si depunand probele, fiti ferm in concluzii.