cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu situate in localitatea unde se afla sediul social sau unde societatea are sedii secundare, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care se majoreaza din punct de vedere fiscal cu 10%;
-------------
m) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop;
Buna ziua! Am si eu o nelamurire in legatura cu o investitie realizata.
Am un PFA pe care functioneaza o pensiune, si anul acesta am facut cateva investitii la cladirea pe care o folosesc pentru cazare, si anume, am cumparat faianta, gresie ... pt baie si parchet pentru camere si altele. Mentonez ca am un contract decomodat pe o perioada de 5 ani pentru constructie.
Intrebarea mea este: cum sa procedez cu deducerea cheltuielilor cu gresia, faianta..., care se ridica in toatal cam la 3500 lei, sa le consider investitie, adica mijloc fix si sa le fac amortizarea pe perioada contractului decomodat? Alte facturi nu mai am, adica cu lucrarile efectuate.
Daca fac fisa mijlocului fix pentru investitie trec totusi facturile in registrul de incasari si plati, nu? pentru ca am facut efectiv o plata, doar ca la sfarsitul anului nu se deduce decat amortizarea respectiva.
Mai am o intrebare referitor la utilitatile care se pot deduce aferenete spatiului folosit pentru pfa. Cum pot sa inregistrez corect in contabilitate? pun facturile de utilitati si la fiecare un calcul prin care deduc cota parte din cheltuieli?
Se deduc cheltuielile cu investitia facuta spatiului unde va desfasurati activitatea pe perioada contractului de comodat.
Intocmiti o fisa a valorii investitiei, nu va inregistrati cu mijlocul fix, deoarece PF il are doar in folosinta, in baza contractului de comodat.
Cheltuielile cu utilitatile le calculati in functie de spatiul pe care il foloseste PF.
In registrul de incasari si plati operati cota parte.
Amenajare spatiu sediu
rodia
Am niste facturi cu parchet, gresie, faianta si alte materiale(gen adeziv, chit, etc.).
Administratorul spune ca sunt pt.spatiul unde este declarat sediul ... (vezi toată discuția)