avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1193 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Acordare concediu risc maternal
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Acordare concediu risc maternal

Buna ziua,
Sunt in urmatoarea situatie:
-sunt insarcinata in 27 de saptamani;
-din 24 martie sunt in concediu medical (cod 01) acordat de ginecolog pt sarcina cu probleme;
-am de la medicul ginecolog o evaluare (formularul 8A) in care imi recomanda concediu de risc maternal (data: 24 martie)
-medicul de medicina muncii confirma necesitatea concediului de risc maternal si trimite la angajator actele necesare (data evaluarii: 25 martie);
-pe data de 8 aprilie imi expira concediul medical cod 01;
-cei de la serviciu mi-au spus ca nu au primit nici o evaluare pt mine pt a putea solicita concediul de risc maternal.
In situatia data, ce pot face? Exista un termen limita in care angajatorul trebuie sa imi acorde un raspuns? Pot solicita altfel acel concediu?
In mod clar nu ma pot intoarce la lucru, deci voi solicita un nou medical nprmal, dar as vrea sa stiu daca pentru o saptamana sau mai mult.

Si inca o intrebare:
Este obligatoriu sa intru in concediu prenatal cu 63 de zile inainte de data probabila a nasterii? sau pot intra mai tarziu? As vrea sa stau cat mai mult acasa dupa nastere, nu voi putea intra in concediu pt cresterea copilului.

Va multumesc mult pentru ajutor!
Ultima modificare: Joi, 7 Aprilie 2016
mami3tobe, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:36, 21 Septembrie 2018
1. Pentru procedura de acordare a concediului de risc maternal cititi pe:

www.avocatnet.ro/content/for...

www.avocatnet.ro/content/for...


2. Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate:

ART. 23
(1) Asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcină şi lăuzie, pe o perioadă de 126 de zile calendaristice, perioadă în care beneficiază de indemnizaţie de maternitate.
...

ART. 24
(1) Concediul pentru sarcină se acordă pe o perioadă de 63 de zile înainte de naştere, iar concediul pentru lăuzie pe o perioadă de 63 de zile după naştere.

(2) Concediile pentru sarcină şi lăuzie se pot compensa între ele, în funcţie de recomandarea medicului şi de opţiunea persoanei beneficiare, în aşa fel încât durata minimă obligatorie a concediului de lăuzie să fie de 42 de zile calendaristice.
...

3. Asadar daca sanatatea dvs. si a fatului permite puteti sa intrati in concediu de maternitate oricat de tarziu, chiar si incepand cu ziua nasterii copilului.
Bună seara!

Ce aș putea face în cazul în care am nevoie de concediu medical, iar patronul refuză să-mi acorde o adeverință?

Mulțumesc!
Sesizati ITM-ul cu privire la refuzul angajatorului de a va elibera acea adeverinta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine acorda concediul prenatal? danut_pisicut danut_pisicut Este adevarat ca medicul de familie nu poate acorda concediu prenatal mai devreme de 7 luni si 10 zile in baza recomandarii de catre medicul ginecolog al ... (vezi toată discuția)
Concediu sarcina si lauzie ContSters175780 ContSters175780 Buna ziua, Intrebarea se refera la cele 126 de concediu de sarcina si lauzie. Sunt la a 2-a sarcina si medicul de familie care imi elibereaza concediul ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. sunt însărcinată in 24 de săptămâni, eu stiu ... Bmihela Bmihela Buna ziua. Sunt însărcinată in 24 de săptămâni, eu stiu ca sunt 2 tipuri de concedii in timpul sarcini unul este risc de sarcina de 120 de zile pe care ... (vezi toată discuția)