avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1193 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Acordare concediu risc maternal
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Acordare concediu risc maternal

Buna ziua,
Sunt in urmatoarea situatie:
-sunt insarcinata in 27 de saptamani;
-din 24 martie sunt in concediu medical (cod 01) acordat de ginecolog pt sarcina cu probleme;
-am de la medicul ginecolog o evaluare (formularul 8A) in care imi recomanda concediu de risc maternal (data: 24 martie)
-medicul de medicina muncii confirma necesitatea concediului de risc maternal si trimite la angajator actele necesare (data evaluarii: 25 martie);
-pe data de 8 aprilie imi expira concediul medical cod 01;
-cei de la serviciu mi-au spus ca nu au primit nici o evaluare pt mine pt a putea solicita concediul de risc maternal.
In situatia data, ce pot face? Exista un termen limita in care angajatorul trebuie sa imi acorde un raspuns? Pot solicita altfel acel concediu?
In mod clar nu ma pot intoarce la lucru, deci voi solicita un nou medical nprmal, dar as vrea sa stiu daca pentru o saptamana sau mai mult.

Si inca o intrebare:
Este obligatoriu sa intru in concediu prenatal cu 63 de zile inainte de data probabila a nasterii? sau pot intra mai tarziu? As vrea sa stau cat mai mult acasa dupa nastere, nu voi putea intra in concediu pt cresterea copilului.

Va multumesc mult pentru ajutor!
Ultima modificare: Joi, 7 Aprilie 2016
mami3tobe, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:36, 21 Septembrie 2018
1. Pentru procedura de acordare a concediului de risc maternal cititi pe:

www.avocatnet.ro/content/for...

www.avocatnet.ro/content/for...


2. Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate:

ART. 23