(1)La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de
reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub
autoritatea serviciului public de asistenţă socială ori de persoana căreia i-a fost încredinţat în
plasament, are obligaţia să solicite, în termenul prevăzut de lege, eliberarea cărţii de identitate,
prezentând la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor următoarele
documente:
a)Cererea pentru eliberarea actului de identitate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11,
semnată de minor şi de una dintre persoanele prevăzute la alin. (1);
b)certificatul de naştere, cu care se face dovada cetăţeniei române, original şi copie;
c)actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;
d)documentul cu care părintele face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
e)certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea judecătorească, definitivă şi
irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original şi copie;
f)chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;
g)documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.
~ final discuție ~