Am solicitat la ITM eliberarea certificatului constatator. Avem un sediu principal si niste sucursale fara personalitate juridica. In cerere am mentionat ca dorim autorizarea sediului principal +sediul secundar (sucursalele). Cei de la ITM ne-au raspuns ca ei pot autoriza decat sediul principal cel secundar se afla in alt judet si trebuie autorizat de ITM din judetul respectiv (art. 6 din 1425/2006, asa au interpretat ei). Asta inseamna sa elibereze mai multe certificate constatatoare pe acelasi cod si pentru acelasi angajator X-(. Tinand cont ca sucursalele nu au personalitate juridica (sediul secundar) nu ar trebuie eliberat un singur certificat constatator de catre ITM pe raza caruia angajatorul isi desfasoara activitatea (sediul principal)? #-o
Certificatul constatator pentru ssm se refera la firmele inregistrate conform prevederilor OUG nr. 44/ 2008 cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr. 4/ 2014 cu modificarile si completarile ulterioare si se emite de catre Registrul comertului din judetul unde este inregistrat sediul principal al firmei, respectiv din judetele unde sunt inregistrate sediile secundare ale firmei.
ITM din fiecare judet verifica daca sunt respectate mentiunile facute de solicitant in declaratiile pe propria raspundere date la RC, pentru inregistrarea sediului principal/ sediilor secundare, in baza carora s-a emis certificatul constatator pentru fiecare in parte.
Certificatul constatator de care amintiti se refera la prevederile HG nr.1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-art.9 Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul.
Dvs. va referiti la obtinerea autorizatiei dpvd ssm pentru sediul principal si pentru sediile secundare, iar raspunsul primit de la ITM se refera la prevederile din
-art.6 (1) In vederea autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are obligatia sa depuna la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea o cerere, completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator, conform modelului prevazut in anexa nr.1.
Dar intrebarea mea este de fapt: De ce ITM refuza sa elibere un singur certificat pentru toate sediile (avand in vedere ca sucursalele nu au personalitate juridica - ca exemplu legiuitorul face diferenta la art. 135 alin 3). Interpretarea lor este corecta? (adica angajatorul isi va suma pentru fiecare sucursala in parte si va obtine x certificate constatatoare pentru aceeasi activitate)
Interpretarea mea a legii: Angajatorul solicita eliberarea certificatului constatator pentru sediul principal si pentru sediul secundar (sucursale fara personalitate juridica) ITM ului din judetului sediului principal (raza pe care angajatorul isi desfasoara activitatea). Drept pentru care angajatorul isi va asuma o singura data pentru ambele sedii (art. 5 din norme) la ITM ul din raza in care isi desfasoara activitatea.
Totodata mentionez ca la certificate eliberate in trecut ne-au autorizat si sediile secundare.
Nu ati citit cu atentie ce am scris anterior.
Certificatul constator nu se emite de ITM ci de RC.
ITM are competente doar pe raza teritoriului/ judetului (in speta acolo unde este inregistrat sediul principal) si deci nu poate autoriza functionarea pe raza altui judet/ ITM din alt judet (in speta acolo unde functioneaza sediile secundare).
Pentru autorizare se efectueaza controale in teren, iar ITM din judetul cu sediul principal functioneaza doar pe raza acestui judet.
In plus, legea obliga angajatorii care deschid sedii secundare in alte judete decat cele in care functioneaza sediul principal, sa se inregistrze ca sediu secundar la ITM din judetul unde functioneaza sediul secundar.