Cine reglementeaza in Romania sistemul de facturare?
M-am adresat oficiului pentru protectia consumatorului cu o problema legata de facturile emise de RCS-RDS, la care OPC-ul mi-a raspuns ca nu intra in atributia lor acest lucru si nici nu stiu cine se ocupa de reglementarea sistemului de facturare.
Ma poate ajuta cineva cu cateva legi prin care se mentioneaza atat perceperea abonamentelor in avans cat si sistemul de facturare?
Caz concret:
RCS-RDS emite factura cu mult innainte de a se termina data scadentei a precedentei facturi, neputind astfel sti daca clientul este bun platinic sau nu, si mai ales in timp adunandu-se multe necondordante legate de faptul ca :
1. cursul valutar (conform legii) este cel din ziua facturarii
2. ei in factura din august - de exemplu - incaseaza costurile cu traficul pentru luna iunie, deci ma factureaza la cursul zilei din 21 iulie cand emit ei factura, pentru traficul de pe luna iunie (factura care ajunge la abonati pe 1 august in care intra si abonamentul pe luna august la serviciile de cablu tv, internet si telefonie)
3. motivand tertipuri de genul: pentru a ajunge factura la abonati , emit cu jumatate de luna in avans factura, urmand ulterior sa ne reglam... un tertip pentru a obtine un curs valutar mai bun (neavand mereu aceeasi data de emitere a facturii... paote fi oricare data de pe 15-21.... probabil analizand minutios care e ziua cu profitul MAXIM), un tertip pentru ca cei cu 4 clase o data ce primesc o factura sa o si plateasca... si astfel sa inregisreze incasari cu mult inainte de data scadentelor, dar cu solduri din urma enorme (a se vedea zecile si miile de reclamatii... care au un fond comun SISTEMUL ANAPODA DE FACTURARE).
Cel mai corect mi se pare sa astepte 31 , data scadentei plus inca 3-4 zile pentru a ajunge si platile facute prin sistemul bancar, apoi sa emita noile facturi, fara a mai supune clientul la erori in facturi... si anume plateste la timp... se trezeste ca are sold neplatit... ca vezi doamne ei au emis deja factura... desi nu se terminase data scadentei si nu au avut posibilitatea sa inregistreze plata...
Din pacate si noi am avut deseori probleme cu aceasta companie si chiar acum cu facturarea unor servicii pe care nu ni le-au prestat.
Conform Codul fiscal pentru serviciile prestate in luna iunie 2009 trebuie sa emita o factura maxim in 15 iuliw 2009:
Art. 155. - (1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) şi (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă.
Va puteti adresa organelor Ministeruld e Finante sa ii sanctioneze eventual pentru neemiterea facturilor conform reglementarilor in vigoare.
Multumesc pe aceasta cale inca o data domnului Ioan Butariu, expert contabil.
IN ACEASTA IDEE!! Consideram ca sistemul actual de facturare al RCS este anapoda, si generator de zeci si mii de reclamatii care in fianal se constata ca sunt pe fondul acestei probleme de facturare incorecta care creeaza luna de luna solduri interminabile.
Detaliat:
pe factura emisa in 21 iulie mi se percepe contravaloarea serviciilor de internet si telefonie (TRAFIC) aferenta lunii iunie, factura scadenta in 31 august
conform legii (citata mai sus) ei trebuiau sa emita factura pana cel tarziu 15 iulie, cu data scadenta 31 iulie. si nu sa o taraie pana in august. De aici toata tevatura.... cu solduri neplatite luna de luna in facturi...
RCS-RDS au modificat sistemul de facturare de la inceputul anului.
Asta inseamna ca nu-i intereseaza cate contracte ai incheiate, respectiv contract pentru tv, contract ptr. telefonie si contract pentru internet.
Ei factureaza tot pe o singura factura cu toate ca sunt 3 contracte individuale, cu numere si date de incheiere diferite.
Refuza sa intocmeasca factura pentru fiecare contract.
Am depus sesizare la ANAF, OPC. Degeaba.
ANAF-ul nu a raspuns.
OPC ridica din umeri.