1. Pentru a beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (somaj in demnizat, concedii medicale etc.).
2. - Cererea pentru CCC o faceti catre angajator iar actele pentru indemnizatie le depuneti la Primarie.
- De la Primarie puteti solicita lista cu actele necesare.
3. Actele necesare, cu caracter general, pentru a solicita indemnizatia pentru CCC sunt:
• actul de identitate al solicitantului;
• certificatul de nastere al copilului si, dupa caz, livretul de familie;
• certificatul de persoana cu handicap al copilului, dupa caz;
• adeverinta eliberata de autoritatile competente sau de catre angajator, dupa caz, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor;
• adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate sau, dupa caz, alte dovezi, din care sa reiasa ultima zi de concediu de maternitate;
• declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca solicitantul nu beneficiaza in acelasi timp de indemnizatie de maternitate
• declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte natural sau, dupa caz, o alta persoana (parinte adoptiv, tutore) nu beneficiaza de aceleasi drepturi;
• declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament nici unui organism privat autorizat sau serviciu public autorizat ori unei persoane fizice;
• dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratie pe
propria raspundere, din care sa rezulte ca solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;
• dovada eliberata de autoritatile competente sau, dupa caz, declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca solicitantul realizeaza venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Codului fiscal;
• dovada eliberata de autoritatile competente sau de catre angajator, dupa caz, din care sa rezulte incadrarea solicitantului intr-una din situatiile speciale de eligibilitate (au beneficiat in ultimele 12 luni de indemnizatie de somaj, si-au insotit sotul/sotia intr-o misiune permanente in strainatate etc.)
• alte acte necesare, dupa caz, stabilirii dreptului, prevazute in normele metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG 111/2010.