avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 770 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... procedura predare /primire presedintie asociatie ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

procedura predare /primire presedintie asociatie proprietari

Buna ziua,

am povestit in alte topicuri cum nu reusim sa gasim 500 000 ron ei regasindu-se la activ intr-o sit.cu denumirea penalitati necalculate.Intre timp ,in urma unei AG s-a ales un nou presedinte si un nou CE si s-a hotarat ca suntem de acord cu o expertiza contabila ,totul in urma unei AG reconvocate.S-au depus dosarele la primarie -suntem in asteptarea validarii.
Acum ,va rog sa ne ajutati cu raspunsuri la urmatoarele probleme ,
-cum se desfasoara procedura de predare -primire intre presedinti CE ACTE TREBUIE SOLICITATE la preluare.
-ca si asoc prop functionam (dupa inreg ANAF)din aprilie 2014.Ce obiective ar trebui fixate pt expertiza contabila si pe ce perioada ,a.i sa gasim ce inseamna si unde sunt acei bani.

Va multumesc frumos !
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 12:12, 24 Mai 2016
1-La preluare functie de catre noul presedinte ales,acesta urmeaza sa solicite,sa intre in posesia intregii documentatii aferent perioadei anterioare in care ex presedintele de asociatie a exercitat responsabilitatea functiei de reprezentant legal
Predarea primirea documentelor este de preferat sa se realizeze cu incheierea de PV predare primire
2-Referitor la identificarea sumei nu ati discutat cu cenzorul/comisia de cenzori?
Obiectivele expertizei financiar contabile le precizeaza reprezentantul legal al asociatiei de proprietari
Perioada pentru care se poate solicita verificarea documentelor financiar contabile este de 3 ani
teisoara a scris:
S-au depus dosarele la primarie -suntem in asteptarea validarii.

Spuneti-ne si noua ce dosare ati depus la primarie si ce validarea asteptati.
Conform legii 230/2007 adunarea generala alege presedintele, lucru pe care l-ati facut, iar aceasta hotarare se consemneaza in PV incheiat la aceasta adunare generala, PV semnat de membrii alesi in comitetul executiv. Atat! Nu se cere avizul, acordul, validarea nimanui din afara asociatiei.
-cum se desfasoara procedura de predare -primire intre presedinti CE ACTE TREBUIE SOLICITATE la preluare.

Toate actele trebuie sa fie la asociatie, in sediul asociatiei, indiferent ca unele sunt de competenta presedintelui, altele ale administartorului, cenzorului...
Dupa adunarea generala, la o zi, doua, fostul si actualul presedinte se intalnesc la asociatie si primul preda celuilalt stampila asociatiei. Poate sa-i arate unde sunt actele de infiintare ale asociatiei, cartea tehnica a blocului, contractele incheiate cu furnizorii, dosarul cu banca, dosare aflate pe rolul instantelor daca exista... adica acele acte si dosare care sunt, conform legii, de competenta administratorului.
Incheie impreuna un PV in care consemneaza ca a predat si, respectiv a primit aceste acte, dosare..., semneaza ambii si-si iau cate un exemplar.
Cele mai multe documente sunt de competenta administratorului, contabilului, casierului si acestea raman in sarcina lor dar in permanenta in sediul asociatiei unde au acces la ele presedintele, cenzorul si, la cerere, orice membru al asociatiei.
-ca si asoc prop functionam (dupa inreg ANAF)din apriliae 2014.Ce obiective ar trebui fixate pt expertiza contabila si pe ce perioada ,a.i sa gasim ce inseamna si unde sunt acei bani.

Obiectivele pot fi multe sau putine, asa cum hotarati. De exemplu, puteti stabili ca obiective:
- verificarea incasarilor si platilor prin casa si banca
- verificarea in timp situatiei furnizorilor
- verificarea modului de repartizarea pe listele de plata a cheltuielilor pe cota parte indiviza
- verificarea modului de repartizarea a cheltuielilor pe numar de persoane
- verificarea modului de repartizarea a cheltuielilor cu o anumita reparatie sau cu toate reparatiile
- verificare fondului de rulment (stabilitea cuantumului, incasare)
- verificarea cheltuielilor de personal (indemnizatii, salarii, contributii, impozite..)
- verificarea penalizarilor aplicate de furnizori
- verificarea penalizarilor aplicate de asociatie (stabilirea, incasare, folosire, sold..)
......
Puteti stabili 1,2, 3... sau toate aceste obiective daca sunteti nelamuriti cu toate.
Puteti face aceasta verificare doar de la 1 ianuarie 2016 pana astazi, de la 1 ianuarie 2015 pana astazi, sau din aprilie 2014 pana astazi, in functie de ceea ce nu cunoasteti, de data pana la care stiti dumneavoastra sau cenzorii ca totul era in regula s.a.m.d.
Aveti toata libertatea sa stabiliti orice obiective si pe orice perioada de la infiintarea asociatiei pana astazi, chiar daca asociatia a fost infiintata in 2014 sau in 1900 toamna. Nimeni nu va opreste sa verificati orice.
Dar este bine sa va limitati la ceea ce nu cunoasteti atat ca obiective cat si ca perioada, pentru ca orice punct in plus, orice luna in plus va poate duce la costuri tot mai mari. Nu are sens sa puneti la munca un expert pentru ceea ce deja cunosteti foarte bine.
De exemplu o expertiza pentru un an si avand toate obiectivele pe care le-am scris cu linite mai sus, ar putea costa 2000 lei iar una pentru 2 ani dubleaza suma. Iar alte obiective adaugate ar creste costurile expertizei.


va multumesc frumos.!
Buna ziua,va rugam sa ne ajutati cu sfaturi in situatia urmatoare :



-presedinte demisionar -este nevoie de preaviz ?
-presedinte nou -nevalidat inca de primarie
-administrator care tocmai si-a dat demisia.C
Cine preia atrib administratorei care are ctr de munca cu norma intreaga ?

2.Cum e mai bine ca si cheltuiala ?
-sa angajam casiera cu un soft de contabilitate gestiune pt asoc de prop )(fara atestat de adtor i)+firma care sa asigure contabilitatea +cenzor sau,
-adtor imobil si competente contabile+cenzor

Imi cer scuze si va multumesc din suflet pt disponibilitatea dv
teisoara a scris:
-presedinte demisionar -este nevoie de preaviz ?

Presedintele poate sa-si prezinte demisia in scris, poate sa-si prezinte demisia declarand verbal aceasta in sedinta comitetului executiv sau in adunarea generala.
Demisia in scris se inregistreaza la asociatie.
Demisia verbala se consemneaza in PV al sedintei comitetului execiutiv, ocazie cu care se desemneaza un vicepresedinte care-i preia atributiunile pana la convocarea adunarii generale in maxim 3 luni.
Demisia verbala in adunarea generala se consemneaza in PV al adunarii generale, ocazie cu care se alege un alt presedinte
-presedinte nou -nevalidat inca de primarie

Poate nu ati citit cu atentie ce am am scris mai sus. Repet: primaria nu are nici un amestec in alegerea presedinteluil iar noul presedinte nu trebuie validat de primarie si de nimeni din afara asociatiei.
-administrator care tocmai si-a dat demisia.C
Cine preia atrib administratorei care are ctr de munca cu norma intreaga ?

Indiferent ce fel de contract are administratorul, daca si-a dat demisia, presedintele va face formalitatile de desfacerea contracului de munca. Atributiunile fostului administrator se preiau de membrii comitetului executiv pana la angajarea altui administartor.
2.Cum e mai bine ca si cheltuiala ?

Avand o asociatie mare (parca aveti peste 300 de apartamente), este bine sa aveti o echipa, sa aveti administrator, contabil, casier separat. Cat priveste softul de contabilitate, va sugerez sa discutati cu cei pe care o sa-i angajati. Poate au softul lor, poate sunt obisnuiti cu un anumit soft...
Oricum, macar unul din cei angajati trebuie sa aiba atestatul de administrator asa cum prevede legislatia.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator nou - primire gestiune abc2013 abc2013 Administratorul vechi si-a dat demisia, sperand sa nu dea socoteala (asociatia a angajat expert contabil autorizat pentru verificare). Adunarea Generala a ales ... (vezi toată discuția)
Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)
Bani incasati in plus , de catre administrator gera905 gera905 Buna seara. Ca presedinte, am constatat ca administratorul incaseaza mai mult decat ce este pe facturi. Situatia a persistat 5 ani. La cererea com. exec. de a ... (vezi toată discuția)