Sunt studenta iar parintii mei sunt divortati. Am beneficiat pana acum 1 an de o pensie alimentara minimul pe economie deoarece tatal meu lucra. In prezent s-a pensionat si banii nu imi mai sunt livrati automat, ci depusi de el, sustinand ca sunt inutile drumurile pentru a rezolva aceasta problema si ca este mai simplu sa ii depuna el. Pensia mea alimentara in conditiile in care era angajat era in jur de 1000 ron, in prezent fiind de 500 ron, bani mult prea putini pentru a reusi sa ma intretin, chiar si cu ajutorul mamei care are salariul mic. Intrebarea mea este daca pot afla cat este pensia lui, ce suma? Si unde ar trebui sa ma interesez de acest aspect? Pentru ca eu nu doresc sa-l dau in judecata daca pensia este mai mica de 2000 ron si in concluzie eu sa primesc mai putin de 500 ron. Deasemenea, in cazul in care el beneficiaza de o pensie privata, aceea s-ar pune tot ca si pensie, si s-ar lua bani si de acolo atunci cand mi s-ar vira pensia?
Sunt chestiuni pe care nu le cunosc si in fata carora nu stiu cum sa procedez. De aceea va solicit ajutorul specializat in a ma indruma spre solutia potrivita.
Multumesc anticipat!
În ce privește cuantumul pensiei tatălui debitor, numai el este îndreptățit să vă arate cuponul de pensie, altă procedură legală fără ca el să afle nu există.
Poate afla prin urmărirea veniturilor un executor judecătoresc, dar debitorul va fi notificat și sigur veți răci relațiile.
Tata debitor este obligat să plătească maxim 25% din pensie, iar pentru a plăti 500 lei, trebuie să aibă o pensie NETĂ de 2000 lei(ron).
Dacă are sub 2000 lei, mai mult ca sigur o să vă sancționeze prin reducerea obligației la procentul de 25%.
Multumesc frumos pentru raspuns! Dar daca tatal meu are o pensie privata, cei 25% se vor lua doar din pensia primita de la stat sau si din cea privata?