Doresc sa va prezint urmatoarea situatie. O persoana apropiata lucreaza de 3 ani la o companie privata, la inceputul lunii trecute a schimbat postul in intern. Pe oferta noului post este mentionata o perioada de proba de 120 zile semnata de managar si resurse umane, in anexa conatrctului nu este mentionata aceasta perioada.
Persoana respectiva a gasit alt job si are o oferta pe care a acceptat-o.
Problema este ca actualul angajator sustine ca nu intra in incidenta art 31 alineatul 3 din codul muncii si ca acea perioada de proba este interpretabila pentru ca de fapt lucreaza in aceeasi companie.
Va rog sa ma lamuriti.Ce se poate face in aceasta situatie?
1. Codul Muncii
Art. 32
(1) Pe durata executarii unui contract individual de munca nu poate fi stabilita decat o singura perioada de proba.
(2) Prin exceptie, salariatul poate fi supus la o noua perioada de proba in situatia in care acesta debuteaza la acelasi angajator intr-o noua functie sau profesie ori urmeaza sa presteze activitatea intr-un loc de munca cu conditii grele, vatamatoare sau periculoase.
(3) Perioada de proba constituie vechime in munca.
2. Actul aditional de modificare a functiei prevede si onoua perioada de proba?
Multumesc pentru raspuns freeelis.
Noua perioada de proba este mentionata in scrisoarea de oferta a jobului si este de 120 zile, insa in actul aditional nu este mentionat acest lucru, doar faptul ca s-a modificat perioada de preaviz la 45 zile.
Ok, in conditiile acestea, ce poate face actualul angajator in cazul in care nu se poate sa se ajunga la un acord pentru incetarea contractului mai devreme de cele 45 zile de preaviz.
Intreb asta pentru ca la noul angajator trebuie ca persoana respectiva sa plece din tara intr-un training si se pare ca nu gaseste intelegere la actualul angajator.
Singura solutie ar fi sa nu efectueze preavizul...altfel spus, sa lipseasca de la locul de munca, daca angajatorul actual nu accepta o incetarea cu acordul partilor sau sa renunte total sau partial la preaviz.