Iar legat de anunțarea decesului, nu există vreo obligație a moștenitorilor de fapt de a-l anunța, ci un drept.
Cu alte cuvinte, dv. nu va deranjati cu un fax/mail, compania de telefoane mentine serviciul activ in baza unui contract pe care il credea valid, neavand alta posibilitate... si nu e vina nimanui?
Pasivitatea aduce urmari si, in cazul de fata, doar mostenitorii erau cei ce puteau sa previna o paguba a companiei de telefonie. Chiar daca acel contract nu ar continua cu mostenitorii, paguba creata companiei ar fi egala cu contravaloarea serviciului prestat asa incat, pana la denuntarea contractului, mostenitorii sunt buni de plata oricum ar da-o.
In privinta prescriptiei, sa nu uitam ca este vorba despre prestatii periodice, fiecare avand o perioada proprie de prescriptie. Adaugam la asta inclusiv faptul ca fiecare factura emisa cuprinde si valoarea din factura anterioara si o gasim in intregime neprescrisa.
Dupa mine, mortul nu a facut datorii, mostenitorii au facut.
In plus, fara un certificat de mostenitor sau fara acte de stare civila si certificat de deces sau fara un certificat de calitate de mostenitor, compania de telefonie nu are dreptul sa sisteze serviciul. Asa, maine ma trezesc ca vreunul de-si spune mostenitorul meu imi intrerupe serviciul de internet... e pasibila de daune civile compania in acest caz, asa cum mostenitorii pasivi de acum sunt pasibili.
Parerea mea e sa faceti ceva. Ideea de a nu face nimic nu este egala cu ideea de a nu plati nimic. In cazul de fata sunteti singurii care puteti face ceva si nu faceti.
Ulterior, anumite date pot fi sterse din baza de date a oricarei persoane juridice, daca indeplineste anumite conditii, cf. 677/2001 actualizata.