Presupun ca va referiti la aceste prevederi din anexa 1 la Ordinul MS nr. 400/ 2015,
8.2.3. Conducătorul entității publice are obligația creării și menținerii unui sistem eficient de management al riscurilor, în principal, prin:
a) identificarea riscurilor în strânsă legătură cu obiectivele a căror realizare ar putea fi afectată de materializarea riscurilor; identificarea amenințărilor/ vulnerabilităților prezente în cadrul activităților curente ale entității care ar putea conduce la săvârșirea unor
fapte de corupție și fraude;
b) evaluarea riscurilor, prin măsurarea probabilității de apariție și a impactului asupra obiectivelor în cazul în care acestea se materializează; ierarhizarea și prioritizarea riscurilor în funcție de toleranța la risc stabilită de conducerea entității;
c) stabilirea celor mai adecvate modalități de tratare a riscurilor, astfel încât acestea să se încadreze în limitele toleranței la risc stabilite, și delegarea responsabilității de gestionare a riscurilor către cele mai potrivite niveluri decizionale;
d) monitorizarea implementării măsurilor de control, precum și a eficacității acestora;
e) revizuirea și raportarea periodică a situației riscurilor.
8.2.4. Toate activitățile și acțiunile inițiate și puse în aplicare în cadrul procesului de gestionare a riscurilor sunt riguros documentate, iar sinteza informațiilor/ datelor și deciziilor luate în acest proces este cuprinsă în
Registrul riscurilor, document care atestă că în organizație s-a introdus un sistem de management al riscurilor și că acesta funcționează.
Respectivele prevederi se refera strict la fapte de coruptie si fraude.
La aceasta sectiune a forumului se poate discuta despre evaluarea riscurilor profesionale mentionata in Legea ssm nr.319/ 2006
-art.12 (1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
Evaluarea riscurilor profesionale pentru sanatatea si securitatea lucratorilor se poate efectua la nivelul firmei (in speta un spital) de catre o comisie numita prin decizia interna a angajatorului sau pe baza de contract de prestari servicii incheiat de catre firma cu un Serviciu extern de prevenire si protectie in domeniul ssm, autorizat de catre ITM si inregistrat ca firma la Registrul comertului.
Legislatia aferenta discutiei deschise de dvs., actualizata, o gasiti aici:
[ link extern ] /