avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 598 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... arhivare documente
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

arhivare documente

Va rog sa mi spuneti pe ce termene trebuie arhivate documentele ce tin de Biroul Resurse sau temeiul legal unde este prevazut lucrul acesta.
Cel mai recent răspuns: Ionica Porumbel , Consultant in arhivarea documentelor 10:56, 7 Ianuarie 2017
Legea nr.16 din 2 aprilie 1996 privind Arhivelor Naţionale
Anexa 6
LISTA termenelor după care pot fi date în cercetare documentele privind interesele naţionale, drepturile şi libertăţile cetăţenilor
- documentele medicale, după 100 de ani de la crearea lor;
- registrele de stare civilă, după 100 de ani de la crearea lor;
- dosarele personale, după 75 de ani de la crearea lor;
- documentele privind viaţa privată a unei persoane, după 40 de ani de la moartea acesteia;
- documentele referitoare la siguranţa şi integritatea naţională, după 100 de ani de la crearea lor;
- documentele privind afacerile criminale, după 90 de ani de la crearea lor;
- documentele privind politica externă, după 50 de ani de la crearea lor;
- documente ale societăţilor cu capital privat reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după 50 de ani de la crearea lor;
- documentele fiscale, după 50 de ani de la creare;
- documentele notariale şi judiciare, după 90 de ani de la crearea lor.
Dosarele de personale se pastreaza ptr. o perioada de 70 de ani si se realizeaza cate un dosar ptr. fiecare angajat in parte
Un dosar de personal, trebuie sa cuprinda documente incepand de la oferta de angajare, copie carte de identitate, contractul de munca, acte aditionale, documentele de studii necesare ocuparii postului respectiv, daca s-au facut instruiri ale angajatului respectiv, nota de lichidare si alte documente specifice, dupa caz.
Statele de salarii se pastreaza ptr. o perioada de 50 de ani.
Concediile de odihna si cele medicale se pastreaza de regula 10 ani.
La nivelul societatii dvs ar trebui sa aveti intocmit un nomenclator unde sa apara pe departamente toate documentele pe care le creati, urmate de termenele de pastrare agreate. Ptr. unele documente exista termene de pastrare deja stabilite, pentru altele se stabilesc termene in functie de necesitatea doc. respective. (ptr. mai multe detalii, cititi Legea 16/1996 si Instructiuni privind activitatea de arhiva la creatorii si detinatorii de documente).
În practică, termenele de păstrare prevăzute în Nomenclatoarele arhivistice confirmate de Arhivele Naționale sunt de:
- 70 ani = decizii de personal, dosare personale, state de plată (inclusiv avansul chenzinal).
Dosarele personale se ordonează și inventariază alfabetic după numele titularului dosarului.
Se poate ordona: după prima literă, după primele 3 litere sau după toate literele.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pastrare documente in arhiva si posibilitatea de distrugere crinab crinab Care sunt documentele care trebuie pastrate de firma si care sunt termenele. Ce se intampla cu documentele vechi care nu sunt obligatorii de pastrat ? Ce se ... (vezi toată discuția)
Arhivarea documentelor contabile ciobanc ciobanc sunt administrator la 2 societati comerciale de 20 de ani nu am gasit o lege clara.. norme.. de arhivarea actelor contabile: stiu ca statele de plata se ... (vezi toată discuția)
Dosarele de personal lauraadriana lauraadriana Care este termenul de pastrare al dosarelor de personal in arhiva unei societati comerciale private? (vezi toată discuția)