avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 445 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... contract furnizor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

contract furnizor

Buna ziua
Vin cu o problema pe care sunt sigur ca multi o au si anume contractul de televiziune cu U. Sunt client U. de aproape 10 ani iar in data de 27.03. 08 am semnat un act aditional prin care beneficiez de un pret special de 22 ron pe o perioada de 24 luni. In luna mai anul curent am platit in avans pe 3 luni eu lipsind din tara. In luna iulie cand am venit am gasit o factura precum ca trebuie sa platesc ptr. luna iulie o diferenta de 1,8 ron si apoi factura ptr. august cu 23.8 ron. Am mers la sediul U. si am cerut explicatii , cei de acolo spunandu-mi ca a crescut nu stiu ce taxa. Atunci eu am considerat ca este un abuz si am cerut rezilierea contractului pe motiv ca aceasta firma nu respecta contractul si de aici incepe o intreaga telenovela cum numai in Romania se poate intampla. Mi s-a spus ca nu pot face o cerere pur si simplu si sa sun la un nr. de telefon dat de ei. Am sunat la acest nr. de la sediul lor unde aveau un telefon special (linia rosie) si surpriza un robot mi-a cantat timp de 32 de minute dupa cronometrul telefonului, pana cand o angajata si-a facut mila si a scos o 'cerere de reziliere' pe care am completat-o. Dupa aproximativ 25 de zile am primit un telefon de la un reprezentant al firmei care-mi spune sa citesc bine nu stiu ce articol din contract ptr. ca ei pot modifica cand vor acest abonament functie de nu stiu ce criterii, in speta marirea taxei de autor si cresterea ratei de schimb euro-lei. De cand sunt abonatul lor nu au scazut niciodata pretul abonamentului datorita ratei de schimb valutar care multa vreme a fost scazuta. Mi s-a spus ca se poate rezilia contractul dar eu sa platesc 100 RON cu titlu de taxa de incetare conform actului aditional care spune ca 'in situatia in care oricare din parti denunta unilateral contractul inainte de termen cealalta parte are dreptul de a primi 100 ron '. Acum eu intreb , daca cineva ma poate lamuri, cine nu a respectat acest contract ? Mentionez ca am refuzat sa platesc ptr. luna august desi nu trecusera 30 de zile, conform contractului de la data depunerii cererii de reziliere acuzand faptul ca nu am fost informat in prealabil de marirea taxei de abonament.
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters160686 , utilizator 00:47, 1 August 2010
Orice discuţie în afară prevederilor contractuale nu rezolvă nimic.Modul de tratare a clienţilor U. ţine de respect.Este bine să vă adresaţi protecţiei consumatorilor cu documentele probatoare.
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Contractele preformulate ale prestatorilor de servicii "sufera" intotdeauna de clauze defavorabile consumatorilor. Din pacate lumea nu prea citeste astfel de contracte. D-l Manolescu are dreptate. Protectia consumatorilor este solutia. U. e cunoscut ca avand deficiente grave in evidenta platilor si la facturare. Vedeti ca pe site-ul A.N.P.C. puteti depune si online reclamatia. Va vor contacta ulterior sa le dati si documentatia aferenta, daca nu o puteti trimite tot electronic.
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Va multumesc
Cu stupoare am constat si eu ca U. a schimbat tarifele desi ca si soso35 am semnat un act aditional care pe o perioada de 24 luni stabileste un pref fix de 22 ron/luna. Iata cum arata actul aditional
[ link extern ]
Care este argumentul celor de la upc. Acestia invoca urmatorul paragraf din contract (conditii generale)
U. CONTRACT DE FURNIZARE SERVICII DE COMUNICATII ELECTRONICE

Art. 9. MODIFICAREA CONTRACTULUI:

9.1. Tarifele POT FI modificate, în sens crescator, în functie de: evolutia ulterioara a pietei (inclusiv, dar nu limitat la:
modificarile privind plata drepturilor de autor si a drepturilor conexe, costul licentelor de comunicatii electronice, taxe
sau impozite suplimentare asupra exploatarii Retelei precum si asupra furnizarii Serviciilor), modificarea structurii si
caracteristicilor Serviciilor.

Am sunat la ei si argumentul lor este acela ca s-au modificat preturile drepturilor de autor de la 2% la 6% din ce am inteles eu.

Acum analiza mea avand in vedere ca sunt de profesie jurist si as vrea ca cineva sa imi spuna daca gresesc .

Actul aditional incheiat ulterior contractului este dupa parerea mea un nou contract prin care partile modifica conditiile contractului precedent pentru o perioada de 24 luni stabilind un pret fix pentru furnizarea serviciilor.
Avand in vedere ca cei la U. au schimbat in mod unilateral pretul stabilit prin actul aditional consider ca au incalcat principiul fortei obligatorii a contractului conform caruia contractul este legea partilor si poate fi modificat doar printr-un nou acord de vointa exprimat de ambele parti.
Ceea ce mi se pare de-a dreptu nesimtire este faptul ca daca in acest moment vrei sa ceri rezilierea contractului ei invoca clauza din actul aditional prin care in caz de denuntare unilaterala se plateste 100 ron. Adica se prevaleaza de o clauza stabilita de comun acord dar nu respecta pretul stabilit tot de comun acord.
Mergand mai departe cred ca s-ar putea invoca si prevederile legii 193/2000 privind clauzele abuzive [ link extern ] .

Se pare ca perioada de criza financiara i-a afectat grav pe cei la U. iar masurile luate sunt un semn al disperarii. Ma intreb daca la adoptarea acestor masuri s-a consultat vreun jursit.

As vrea sa stiu soso35 daca te-ai adresat celor de la OPC si ce raspuns ai primit.
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Nu, inca nu am facut nici o sesizare la OPC. Atunci cand am fost contactat telefonic de cei de la U. am cerut sa mi se trimita scris raspunsul lor la cererea mea de reziliere si acum astept.
Oricum eu pot spune ca am avut "noroc" ca am facut o cerere scrisa si am cerut un nr. de inregistrare dar multi oameni asteapta la sediul U. sa faca acest lucru telefonic asteptand si mult peste o ora pana le vine randul, mai ales pana este preluat de un operator. Cum pot dovedi ei ca au facut aceasta cerere?
Rusine pentru aceasta bataie de joc.
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator

Alte discuții în legătură

Abonament perceput in avans de operatorii de cablu tv betinal betinal Buna ziua, Ma confrunt cu o problema la facturile la serviciile RCS-RDS, in ceea ce priveste facturarea abonamentului si a traficului. Imi poate spune ... (vezi toată discuția)
Modificare unilaterala de contract,efectuat de firma de telefonie. nicodaro nicodaro Fiind la jumatatea termenului intr-un contract cu o firma de telefonie,imi cere sa schimb contractul.In urma refuzului meu,mi se comunica ca,face uz de clauza ... (vezi toată discuția)
Taxa abuziva (taxa de mentenanta telefonie) vguta vguta Buna ziua, Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat ... (vezi toată discuția)