Buna ziua,
Acum 30 zile am facut plangere la ITM la punctul de lucru,am primit raspuns ca plangerea mea s-a redirectionat la ITM de la sediul central,unde s-a infiintat firma.Au trecut mai mult de 30 zile si nu am primit raspuns,sunt convinsa ca angajatorul a aranjat la ITM-ul de acolo.Ce pot face in situatia asta? Cei de la ITM pot sa-i dea angajatorului la primul control facut termen sa-si faca ordine in privinta neregulilor???
O alta intrebare: daca sunt in concediu medical de 3 luni mai beneficiez de concediu de odihna in cele 3 luni de CM,la calcularea concediului de odihna?Sau se calculeaza doar pe lunile efectiv lucrate?
Fiind in concediu medical angajatorul mai are dreptul sa-mi opreasca garantii materiale? Stiam ca fiind in CM se suspenda perioada de activitate.
1. Puteti face o sesizare la Inspectia Muncii, forul tutelar al ITM din toata tara.
2. Concediul de odihna se acorda proportional cu perioada lucrata intr-un an de zile. Deci, pentru perioada de 3 luni de concediu medical nu beneficiati de concediu de odihna.
3. In cazul indemnizatiei de concediu medical nu se fac popriri, deoarece aceasta nu reprezinta salariu.
Sesizarea la Inspectia Muncii o trimit prin posta cu confirmare de primire?
Exista posibilitatea sa-mi creez probeleme?
Ma gandesc si la posibilitatea ca angajatorul a primit de la ITM termen sa-si puna ordine in ceea ce eu am reclamat si sa faca un control ulterior sa verifice daca s-au pus la punct. Exista si posibilitatea aceasta?
Subscriu la tot ce a scris distinsul domn Tudor.
Mai adaug ca sesizarea se poate face si on-line. Am facut si eu, furnizand toate datele necesare si am primit documentul - raspuns scanat , pe email, cu toate semnaturile aferente.
1. Indiferent de rezultatul controlului trebuia sa primiti un raspuns, in scris, la sesizarea dvs.
2. Puteti sa mai interveniti inca o data la ITM sa aflati de ce nu v-a venit raspunsul.
3. Daca ITM a lasat un plan de masuri si termene de realizare, in mod sigur vor verifica aceasta.