in luna oct. 2007 am achizitionat un autoturism din Germania si am platit taxa de poluare care era la cea vreme si era de aprox 1000Eur din cate imi amintesc.
anul trecut in luna sept . cand s-a dat legea pt recuperare taxe poluare (atunci nu erau emise normele de aplicare) ; am fost la ANAF Arad si am completat si depus dosarul de acte necesar .
in ian 2016 am primit prin posta de la ANAF un document prin care se specifica ca dosarul va si solutionat dupa aprobarea normelor de aplicare.
in martie 2016 am vandut autoturismul unei cunostinte .
astazi am fost iar la ANAF sa ma interesez de situatie si surpriza : au nevoie de certificatul de inmatriculare (talonul) si cartea de identitate de masina ; ambele in original plus alta cerere.
Dar ceea ce m-a socat a fost faptul ca mi s-a spus ca daca nu aduc certificatul de inmatriculare (talonul) si cartea de identitate de masina ; ambele in original nu voi mai putea recupara taxa; cica asa prevede legea; pentru a confirma copia cu "conform cu originalul".
eu am citit si rasfoit pe net dar nu am gasit o asemenea specificatie elimatorie.
cine poate da si are detalii despre subiect sau cine a mai intampinat o asemenea situatie il rog sa posteze .
Ordinul comun al Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 682/1154/2016, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 274 din 12 aprilie :
....... 2.4. La cererea de restituire se anexează următoarele documente:
a) actul de identitate al persoanei fizice/al reprezentantului persoanei juridice, împreună cu împuternicirea dată acestuia, în copie;
b) documentul care atestă plata taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. În situația în care persoana fizică sau juridică ce solicită restituirea taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, după caz, nu deține documentul care atestă plata, verificarea plății se efectuează potrivit pct. 2.11-2.13; c) copia cărții de identitate a vehiculului și a certificatului de înmatriculare, cu prezentarea în original a acestora.
....
2.6. Documentele în original se restituie contribuabilului după verificarea acestora și certificarea lor „conform cu originalul”pe copiile care rămân la organul fiscal competent, în cadrul compartimentului cu atribuții de compensare/restituire, denumit în continuare compartiment de specialitate.
certificat de inmatriculare cu numele meu in original este la politie in dosarul cu actele cand s-a facut vanzarea masinai. dar nu se poate folosi certificatul care este pe numele noului proprietar ; date tehnice ale masinii sunt identice; doar ca e alt proprietar.
Taxa de poluare
tincuc
Referitor la recuperarea taxei de poluare- precizez că am plătit aceasta taxa în 2008, între timp, autoturismul a fost vândut, mai exact in anul 2011. In ... (vezi toată discuția)