buna seara, am un prieten care se afla in urmatoarea situatie
a cumparata o casa, la notar i s-a spus ca imobilul respectiv este cu taxele la zi, din cate stiu si eu nu pot sa vinzi un imobil sau o masina daca nu estl la zi cu impozitul.
Astazi a fost la administratia financiara si i s-a spus ca respectivul imobil nu are impozitul platit din anul 2007.
Ce ar trebui sa faca
nu exista un termen de prespriptie a acestor impozite si daca da, in baza caror articole.
si legat de notarul care a parafat actul de vanzare cumparare cum a primit adeverinta de la primaria respectiva ca acel imobil este la zi cu taxele si daca notarul poate fi reclamat pentru fals in acte.
Va multumesc
Vanzatorul trebuia sa prezinte la notar in momentul semnarii actelor printre altele si:
"- Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale care să ateste achitarea tuturor obligaţiilor locale datorare autorităţii administraţiei publice locale pe a cărei raze se află înregistrat fiscal bunul care se înstrăinează, la solicitarea contribuabilului sau a notarului, respectiv împuternicitului acestuia, conform delegării date de către contabil (art. 113, alineatul (1) Cod procedură fiscală, modificat prin Legea 126/2012 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea şi completarea OG nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, publicat în Monitorul Oficial nr. 484/16.07.2012), ce poate fi utilizat pe toată perioada lunii în care se emite, putând fi prezentat de contribuabil, în original sau în copie legalizată (conform art. 113, alineatul (3) Cod procedură fiscală, modificat prin Legea 126/2012 mai sus menţionată);
- Toate facturile emise de societăţile prestatoare de servicii cu care există încheiat contracte de furnizare de servicii (curent electric, canalizare, apă, etc) şi chitanţele doveditoare de plată a acestora, in conformitate cu art.53 din Legea 51/2006; "