avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 516 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... atributii functionar public
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

atributii functionar public

Intr-o institutie publica(Unitate Administrativ Teritoriala) este urmatoarea situatie:
Un director general economic si-a pus secretara o salariata care are calitatea de functionar public si care se afla in organigrama in cadrului compartimentului financiar. Pe organigrama nu este prevazut post de secretara la directorul general. Respectiva salariata are 50% atributii de secretariat(raspunde la telefon, primeste corespondenta, duce/aduce mapele la semnat, face cafeaua, etc) si 50% atributii financiar contabile(primeste acte, le verifica, le semneaza, face inregistrari in evidenta contabila, etc). Are pregatire economica cu studii superioare.
Aceasta situatie se mentine de ceva ani. Seful serviciului financiar a discutat cu directorul general si a solicitat ca respectivei persoane sa i se faca o fisa noua de post cu atributii potrivit competentelor si pregatirii profesionale, Nu s-a dat curs acestei solicitari si chiar a fost persecutat ca a indraznit sa solicite intocmirea unei astfel a fisei de post. Cand secretara pleaca in concediu ii ia locul tot un functionar public din cadrul compartimentului financiar. La un moment dat acest director general(directoare) pleaca din unitate si sugereaza noului director general(directoare) sa pastreze secretara si acum acesta duce mai departe "mostenirea". Si de aceasta data seful serviciului solicita rezolvarea situatiei dar de aceasta data noul director(directoare) a fost mai agresiv(ceva de genul daca nu iti convine poti sa pleci, eu decid cum si ce aici) . Serviciul Resurse Umane cunoaste situatia si o mentine.Avand in vedere cele prezentate mai sus care este calea de intrare in normalitate? Pentru activitatea de secretariat sunt necesare studii medii , deci pentru 50% din activitate este platita eronat ca si cum ar efectua activitati profesionale de studii superioare. Este corect? La un eventual control cine raspunde?
Va multumesc!
Ultima modificare: Luni, 4 Iulie 2016
dorica1979, utilizator
Cel mai recent răspuns: Justitiarul711 , utilizator 20:46, 4 Iulie 2016
Din moment ce in organigrama nu aveti prevazut postul de secretara este de la sine inteles ca seful unitatii poate ordona ca unul dintre salariati sa aiba si astfel de atributii cu 50%. Este perfect legal si se practica in multe institutii nu neaparat doar pentru postul de secretara. Din pacate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Numirea functionarilor publici unroman unroman va rog sa-mi spuneti daca, in situatia reorganizarii institutiei publice, atunci cand sunt respectate cerintele art 100 din 188/1999 r2 , un sef de serviciu ... (vezi toată discuția)
Angajare economist valeapetre valeapetre In institutia publica X postul de economist este unic. In prezent postul de economist este vacant prin plecarea economistului.In fisa post avea resurse umane ... (vezi toată discuția)
Restructurare personal primarie!!!!!!!!! mondena_2005 mondena_2005 Sunt consilier local si in baza legii trebuie sa punem in discutie organigrama si statul de functii a primariei urmand sa aprobam sau nu proiectul de hotarare ... (vezi toată discuția)