Sunt consilier local si in baza legii trebuie sa punem in discutie organigrama si statul de functii a primariei urmand sa aprobam sau nu proiectul de hotarare initiat de primar. Este stiut faptul ca multe primarii nu au un buget care sa le permita sa mai suporte o organigrama largita.
Asa ca in sedinta de informare am cerut primarului sa ne spuna ce economii se fac la buget daca noua organigrama ar fi aprobata- primarul nu are o astfel de analiza finaciara.
Apoi am cerut sa aflam care sunt criteriile de restructurare- ce sanctiuni, incompatibilitati au cei care pleaca si ce calitati profesionale au cei care raman. Ni s-au prezentat doua rapoarte generale si neclare pentru politia comunitara si serviciul taxe si impozite.
Intrebarea mea: cum se face examinarea functionarilor publici, dar si a celorlalte categorii in cazul unei restructurari?
Cum se argumenteaza dimensionarea unor servicii?
Nota: Se stie ca primarul face o epurare politica.
Va rog orientati-ma catre suportul legislativ pt a fi cat mai bine informat. Multumesc
Art.36 din legea 215/2001 republicata specifica atributiile pe care le are un consilier local.
Reorganizarea si restructurarea posturilor nu are legatura cu "epurarea politica " ci tine de o judicioasa distribuire a banului public precum si de realitatile institutiei proprii raportate atat la necesitati privind desfasurarea normala a activitatii cat si la gradul de sustinere financiara pe care poate sa-l ofere comunitatea, evitand mariri nejustificate de taxe si impozite.
Cine stie cat de cat "practica" cum se pregatesc unele sedinte de consiliu la primariile mai mici, modul de desfasurare si de adoptare a hotararilor, intelege mai usor ingrijorarea autorului mesajului:).
Ca sa va raspund la obiect: din pacate, nu mai exista un act normativ care sa stabileasca numarul de personal dintr-o primarie, in functie de numarul de locuitori (a existat o ordonanta de guvern prin 2001, privind normativele de cheltuieli in administratia publica, care insa a fost abrogata - daca o mai gasesc, postez numarul ei).
Ordinea concedierilor colective o stabileste contractul colectiv de munca la nivel national 2007-2010
ART.81. - (1) La aplicarea efectiva a reducerii de personal, dupa reducerea posturilor vacante de natura celor desfiintate, masurile vor afecta in ordine:
a) CIM ale salariatilor care cumuleaza doua sau mai multe functii, precum si ale celor care cumuleaza pensia cu salariul;
b) CIM ale persoanelor care indeplinesc conditiile de varsta standard si stagiu de cotizare si nu au cerut pensionarea in conditiile legii;
c) CIM ale persoanelor care indeplinesc conditiile de pensionare la cererea lor.
(2) La luarea masurii de desfacere a CIM pentru motive ce nu tin de persoana salariatului vor fi avute in vedere urmatoarele criterii minimale:
a) daca masura ar putea afecta doi soti care lucreaza in aceeasi unitate, se desface contractul de munca al sotului care are venitul cel mai mic, fara ca prin aceasta sa se poata desface contractul de munca al unei persoane care ocupa un post nevizat de reducere;
b) masura sa afecteze, mai intai, persoanele care nu au copii in intretinere;
c) masura sa afecteze numai in ultimul rand pe femeile care au in ingrijire copii, barbatii vaduvi sau divortati care au in ingrijire copii, pe intretinatorii unici de familie, precum si
pe salariatii, barbati sau femei, care mai au cel mult 3 ani pana la pensionare la cererea lor.
(3) In cazul in care masura desfacerii CIM ar afecta un salariat care a urmat o forma de calificare sau de perfectionare a pregatirii profesionale si a incheiat cu unitatea un act aditional la contractul de munca, prin care s-a obligat sa presteze o activitate intr-o anumita perioada de timp, administratia nu-i va putea pretinde acestuia despagubiri pentru perioada ramasa nelucrata pana la implinirea termenului, daca masura desfacerii contractului de munca nu-i este imputabila.
(4) In ipoteza in care doua sau mai multe persoane salariate sunt in aceeasi situatie, disponibilizarea se va face cu consultarea sindicatelor.
Evaluarea personalului din primarie (contractual si functionari publici) se face de catre sefii de compartimente si se contrasemneaza, la contractuali, de primar, iar la functionarii publici, fie de functionarul public cel mai inalt in grad (secretarul primariei), fie de viceprimar. Evaluarea secretarului comunei o face primarul.
Totusi, mi se pare ciudat sa concediezi de la taxe si impozite (compartiment care, teoretic, iti aduce bani la buget)...