Unei persoane i s-a eliberat un cerificat de naştere (dublicat pentru că în pierduse) de la o comună cu o dată greşită în anul 1985.Acum când a vrut să se pensioneze s-a constatat această greşeală în neconcordanţă cu celelalte documente.Cum trebuie să procedeze pentru a intra în legalitate?Vă multumesc.
Fiind un document de identificare,pentru evitartea oricaror consecinte,de regula astfel de situatii se solutioneaza prin instanta civila ,care este investita cu cerere indreptare eroare materiala.Se solutioneaza in termen relativ scurt ,
Vă mulţumesc pentru răspuns....la ce instanţă se poate adresa dacă persoana domiciliază în Galaţi şi primăria care i-a eliberat certificatul greşit este din judeţul Vrancea?
In conformitate cu prevederile art.57^1 alin.1 din Legea nr.119/1996, Rectificarea actelor de stare civila si a mentiunilor înscrise pe marginea acestora se face în temeiul dispozitiei primarului unitatii administrativ-teritoriale care are în pastrare actul de stare civila, din oficiu sau la cererea persoanei interesate, cu avizul prealabil al Serviciului Public Comunitar Judetean de Evidenta a Persoanei.
(2) Cererea de rectificare a actelor de stare civila si a mentiunilor înscrise pe acestea, însotita de actele doveditoare, se depune la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor sau la primaria unitatii administrativ-teritoriale care are în pastrare actul de stare civila ori, dupa caz, la serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor sau la primaria de la locul de domiciliu. Cererea se solutioneaza în termen de 30 de zile
prin emiterea dispozitiei prevazute la alin. (1), care se comunica solicitantului în termen de 10 zile de la data emiterii.”