avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Drepturi de autor pentru dezvoltare software
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Drepturi de autor pentru dezvoltare software

Buna ziua. Lucrez ca administrator retea la o firma de consultanta. In urma cu un an a aparut un proiect care pentru derularea lui necesita dezvoltarea unui soft in house specializat. Avand cunostintele necesare am dezvoltat eu acest soft care in prezent este in exploatare. Nu am in fisa postului atributii de dezvoltare programe software. Intre timp conditiile generale si atitudinea conducerii la adresa angajatilor s-a schimbat, lucru care ma nemultumeste si as vrea sa plec. Nu as vrea insa ca dupa plecarea mea softul scris de mine care este in exploatare sa ramana activ si firma sa se foloseasca de el, atata timp cat tin sa precizez ca nu mi-a fost oferita nici o premiere sau suma de bani si nu am semnat nici un act aditional prin care sa ma angajez in aceea activitatea. Cum as putea sa le pun problema in momentul in care ii voi anunta ca plec?
Cel mai recent răspuns: mttpsg , utilizator 11:40, 3 Februarie 2017
Simplu: timpul dedicat dezvoltarii softului a sustras din timpul de munca destinat altor sarcini, deci intr-un fel sau altul ati fost platit pentru activitatea dvs., poate nu cat ati fi dorit, dar acum e tardiv sa mai negociati acest lucru. Softul astfel creat se considera drept opera executata la comanda, ceea ce ati facut in timpul serviciului apartine angajatorului.
Buna ziua. am urmatoarele nelamuriri: