Bună ziua! Am o problemă: Consiliul Local X detine 150 apartamente pe care le-a inchiriat unor persoane.Asociatia de Propietari de care apartin apartamentele trimite o adresa CL prin care solicita o suma de 30 de lei/apartament pentru constituirea fondului de reparatii. Problema care se pune este daca CL plateste si apoi recupereaza suma de la chiriasi sau obliga chiriasii sa plateasca ei direct.Mai stiti si alte cazuri similare? Cum procedeaza CL? Multumesc anticipat pentru orice solutie sau sugestie.
GABI NM
Chiriasii raspund ca si proprietarii atunci cand exista un contract de inchiriere legal. Asociatia isi incaseaza si reintregeste fondul de reparatii de la chiriasi nu de la CL!
Aici va contrazic. Membrii asociatiei de proprietari sunt proprietarii nu chiriasii. Proprietarii sunt cei care suporta fondul de reparatie daca nu este specificat altfel in contractul de inchiriere. In orice caz asociatia va cere acesti bani proprietarului iar daca acesta are prevazut in contractul de inchiriere plata acestor fonduri de catre chirias ii va solicita acestuia sa faca plata.
De altfel inclusiv plata intretinerii este responsabilitatea proprietarului nu a chiriasului, chiar daca prin contractul de inchiriere s-a prevazut plata acesteia de catre chirias. Daca se intarzie cu plata asociatia de proprietari va actiona in instanta proprietarul nu chiriasul, acesta urmand a fi introdus in speta de catre proprietar in baza contractului de inchiriere. Si in plus se instituie privilegiu imobiliar pe proprietate. Daca chiriasul nu are nici un bun care sa poata fi executat silit?
In fapt se va solicita acest fond chiriasilor. Daca acestia nu il platesc nu vor putea fi obligati - se va merge la consiliul local sa li se ceara acest fond, ei urmand ca in baza contractului de inchiriere care il au sa ii oblige pe chiriasi la plata sau, daca nu au asta in contract, sa ii achite CL.