Am cumparat o masina pe firma, in anul 2008 cu factura, am trecuto la primarie, pentru impozit de pe firma vanzatoare pe cea cumparatoare Deoarece firma vanzatoare avea datorii la taxe si impozite nu s-a putut obtine certificat fiscal pentru a putea inmatricula masina. In aceasta perioada am folosit masina inscrisa pe firma vanzatoare. Acum firma vanzatoare este in faliment cu decizie judecatoreasca, iar de la inmatriculari ne cere dovada ca firma vanzatoare nu avea datorii in momentul cand s-a vandut masina, ceea ce nu putem obtine deoarece aceasta a intrat in faliment cu datorii. Ce posibilitati legale am pentru a putea inmatricula masina pe firma mea, in conditiile in care firma pe care este inmatriculata masina este in faliment.
Daca societatea este in insolventa masina o veti cumpara la licitatie organizata de lichidator si o veti inamtricula avand procesul verbal de adjudecare.
Lichidatorul poate cere anularea contractului de vanzare cumparare daca vanzarea este in dauna creditorilor.
Luati legatura cu lichidatorul
Daca vanzarea s-a facut inainte de deschiderea procedurii insolventei, atunci e in regula factura si chitanta.
Daca tranzactionarea bunului mobil s-a facut dupa intrarea in insolventa, luati legatura cu administratorul judiciar si verificati daca vanzarea s-a facut conform procedurilor
Legal, dupa intrarea in insolventa nu se pot instraina bunuri decat cu acordul administratorului judiciar si abia dupa ce se face o evaluare a acestora si in temeiul unui regulament de vanzare.
Certificatul fiscal la vanzarea unei masini se refera la datoriile la bugetul local, nu la toate datoriile catre stat.
Verificati la societate daca si-au platit taxele si impozitele locale, catre primarie si daca da, atunci li se poate elibera certificatul fiscal.