Buna ziua!
Din cele descrise de dumneavoastra, nu este vorba despre o sponsorizare ci despre o activitate de promovare produse, care intra in reglementarea ORDONANŢEI GUVERNULUI Nr. 99 din 29 august 2000*) privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă - Republicata. Nu am detalii despre derularea actiunii, dar e posibil sa fie chiar vorba despre o loterie publicitara. Indiferent de forma de promovare, personal nu identific necesitatea initierii unui contract intre castigatoare si societatea comerciala care si-a promovat produsele, apreciind ca este suficient un proces verbal de preadare-primire. Daca a fost vorba despre o loterie publicitara, lucrurile se complica putin, pentru ca ar fi trebuit sa existe un regulament al campaniei publicitare, incheiat in forma autentica.
"Art. 41
(1)Loteria publicitară este acea practică de promovare a produselor/serviciilor care tinde să stimuleze în rândul participanţilor speranţa unui câştig prin tragere la sorţi.
(2)Loteriile publicitare sunt admise numai în condiţiile în care participanţilor nu le este impusă în contrapartidă nicio cheltuială directă sau indirectă, suplimentară achiziţionării produsului/serviciului.
(3)Cheltuielile efectuate de către participanţi pentru achiziţionarea de efecte şi servicii poştale şi pentru tarifele telefonice normale, referitoare la participarea la loteria publicitară, nu intră sub incidenţa alin. (2).
Art. 42
(1)În privinţa câştigurilor puse în joc în cadrul unei loterii publicitare, anunţurile de prezentare a acesteia vor preciza natura, numărul şi valoarea comercială a respectivelor câştiguri, precum şi următoarea menţiune: "regulamentul de participare/desfăşurare este disponibil în mod gratuit oricărui solicitant". În acest scop se va menţiona adresa sau numărul de telefon la care solicitarea poate fi transmisă, respectiv făcută.
(2)În regulament se va preciza obligaţia organizatorului loteriei publicitare de a face publice numele câştigătorilor şi câştigurile acordate.
Art. 43
(1)Regulamentul şi/sau orice alt document în baza căruia urmează să se desfăşoare loteria publicitară trebuie să fie autentificat(e) de un notar public înainte de începerea operaţiunii.
(2)Pentru a verifica corecta desfăşurare a loteriei publicitare respective reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pot solicita organizatorilor de loterii publicitare regulamentul de desfăşurare a acestora, precum şi un exemplar al anunţurilor adresate publicului, caz în care organizatorii vor prezenta această documentaţie în termen de 5 zile de la data solicitării."
Pentru a "acoperi" cat de cat legal cele intamplate, va recomand sa semnati cu societatea respectiva un contract de prestari servicii, in care veti mentiona ca, in schimbul postarii unui banner al societatii respective pe site-ul dumneavoastra, societatea va plateste suma de [----].
Nu ma pronunt cu privire la obligatiile fiscale aferente.
Cu stima,