"M-am trezit" dupa cateva luni ca la 31 Martie trebuia sa declar ca nu am activitati comerciale in sediul social (apartament).
As vrea sa "remediez" aceasta problema si sa depun aceasta declaratie.
Daca ma duc de buna voie sa declar acest lucru, risc amenda? Cat?
PS: mentionez ca firma are zero activitate inca de la infiintare
Mentionez ca apartamentul respectiv este luat de banca de aprox 1 an (neplata ratelor).
Mentionez ca nu eram eu proprietarul apartamentului.
PS2: Amenda a cui este? A proprietarului apartamentului, sau a proprietarului firmei?
Amenda pentru nedepunere documente este stabilta la nivelul fiecarui consiliu local coroborata cu prevederile codului fiscal si se poate achita in termen de 48 ore de la comunicare de catre proprietarul locuintei. ( O suma modica daca se achita la 48ore, undeva 35-40 lei). Dvs. trebuie sa intelegeti ca la calcularea impozitul pe cladiri, Codul fiscal face distinctie precisa incepand cu anul 2016 care sunt cladirile rezidentiabile (spatiu cu destinatie expresa de locuinta) si cladirile nerezidentiale , spatii care au fost construite in scopul desfasurarii de activitati economice, sau declarate ca sedii de societati in care se desfasoara activitate economica.
Termenul de depunere a declaratiilor pentru spatiile nerezidentiale a fost prelungit pana la data de 31.05.2016.
In cazul dvs., proprietarul apartamentului trebuie sa mearga la directia de impozite si taxe locale sa fie scazut din evidenta fiscala pe baza documentul de adjudecare( Dvs. spuneti a fost adjudecat de banca).
Codul fiscal precizeaza obligativitatea declararii impozitului pe cladiri rezidentiale numai daca se desfasoara activitate in incinta sediului social declarat al societatii.
De obicei pentru situatia dvs.( nu este obligatoriu), preventiv foarte multe persoanele fizice proprietari, au depus copii de pe facturile de utilitati, in sensul ca sunt platite in nume propriu, declaratie pe propria raspundere a asociatului societatii ca nu desfasoara activitate si ca nu deduce cheltuielile cu utilitatiile in contabilitatea firmei, copie de pe contractul de comodat si o copie de pe codul de inregistrare al firmei.