Buna ziua,
Am inregistrat la ONCR un punct de lucru pentru firma, dupa am declarat la DIrectia de taxe si impozite si la ANAF.
Acest punct de lucru a fost luat prin contract de comodat intre firma si o persoana fizica. Ca si persoana fizica, trebuie mers la Directia de taxe si impozite si declarat ca in acel apartament se desfasoara o activitate economica. Acestia au cerut o factura de utilitati emisa pe numele firmei. Este corect? nu avem asa ceva, nu am trecut nimic pe firma din utilitati . Am mai patit ca nici ei sa nu stie ce trebuie exact. Un ajutor va rog?>
Daca este punct de lucru deschis in cursul anului 2018, proprietarul imobilului trebuie sa faca pentru anul fiscal 2019 raportul de evaluare al imobilului cu delimitarea exacta a punctului de lucru ; acest raport trebuie depus pana cel tarziu 31.03.2019 pentru a fi luat in calcul.
"În înțelesul art. 453 lit. e) din Codul fiscal, în categoria clădirilor nerezidențiale sunt incluse acele clădiri care sunt folosite pentru activități administrative, de agrement, comerciale, de cult, de cultură, de educație, financiar-bancare, industriale, de sănătate, sociale, sportive, turistice, precum și activități similare, indiferent de utilizare și/sau denumire, fără ca aceasta să intre în categoria clădirilor rezidențiale.....
Clădirile sau spațiile din acestea unde se înregistrează sedii secundare și puncte de lucru se consideră că sunt folosite în scop nerezidențial."