In situatia in care exista doi angajatori ( angajatoul 1 - angajatorul propriu zis si angajatorul 2 - angajatorul unde a avut loc evenimentul), decizia de nominalizarea a persoanelor ce participa in comisia de cercetare a evenimentelor trebuie sa fie emisa si de angajatorul 1, sau in procesul verbal de cercetare angajatorul 2 trece si persoana nominalizata de angajatorul 1 fara a avea nevoie de o decizie din partea lor?
Si as vrea sa stiu si daca angajatorul 2, cel ce este obligat sa intocmeasca procesul verbal, emite si el o decizie de nominalizare sau trece direct in procesul verbal persoanele ce vor fi parte din comisi?
Angajatorul pe teritoriul caruia s-a produs evenimentul emite decizia de cercetare a AM, incluzand in comisie si un reprezentant al celeilalte firme (nominalizat prin decizie interna de angajatorul respectiv pentru a participa la cercetarea evenimentului produs).
Normele metodologice de aplicare a Legii ssm nr.319/ 2006 aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art.116 (1) Cercetarea evenimentelor care produc incapacitate temporara de munca se efectueaza de catre angajatorul la care s-a produs evenimentul.
(6) Daca in eveniment sunt implicate victime cu angajatori diferiti, in comisia de cercetare numita de angajatorul la care s-a produs evenimentul vor fi nominalizate si persoane numite prin decizie scrisa de catre ceilalti angajatori.
9) Angajatorul care nu dispune de personal competent in conformitate cu alin. (4) sau nu are personal suficient trebuie sa asigure cercetarea apeland la servicii externe de prevenire si protectie.
Accident de traseu
anymaryh
Buna ziua!
Va rog sa-mi spuneti care sunt pasii care trebuie respectati in cazul unui accident de traseu : un angajat se afla in drum spre serviciu, iar ... (vezi toată discuția)