avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 617 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

concediu medical

buna ziua...lucrez ca miner la una din minele din localitatea Lupeni...am fost in concediu medical si intreprinderea mi a platit doar jumatate din contravaloare motivatnd ca, conform unei legi pe care nu mi au spus au posibilitatea de a nu mi plati concediul medical integral...precizez ca am o vechime de 27 ani vechime in subteran...multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:20, 30 August 2016
1. Pentru neplata concediului medical de catre angajator , va puteti adresa Casei de asigurari de sanatate

OUG nr.158/2005
Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
(2) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul.
(3) Plata indemnizaţiilor se face lunar de cãtre:
a) angajator, cel mai târziu odatã cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectivã, pentru asiguraţii prevãzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;
…..

Art.47
(2) Constituie contraventii urmatoarele fapte, savarsite prin incalcarea obligaţiilor prevazute la art. 36 alin. (3):
a) refuzul nejustificat de plată a indemnizatiilor;
b) calculul şi plata eronata a indemnizatiilor;
c) eliberarea certificatelor de concedii medicale, cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 48
Contraventiile prevazute la art. 47 se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.500 lei şi constituie venituri la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

Art. 49