Buna seara, am si eu o nelamurire. Mi s-a pus o poprire pe un cont bancar la BRD. Sunt persoana fizica, pensionara, fara firma sau afaceri, am contul dechis la BRD de vreo 7 ani insa de ani de zile nu am mai avut nici o operatiune pe acel cont. Poprirea este pusa de ANAF cu care sunt in proces si nu am inca nici o decizie. Intre timp,comisoanele pe cont se aduna (peste 4 lei pe luna), contul nu pot sa-l inchid, desi eu nu-l folosesc de ani de zile. Ma poate obliga ANAF sa suport eu plata comisioanelor pe cont, sa platesc niste servicii pe care nu le folosesc?
Nu ANAF-ul e vinovat, ci BRD-ul împreună cu dvs. Faceti o cerere scrisă către bancă prin care solicitati inchiderea contului respectiv, nu se percepe comision pentru inchiderea conturilor. Faptul ca aveti poprire pe sumele de bani ce ar putea exista sau intra în viitor in contul respectiv nu va poate impiedica sa inchideti contul.
Contul bancar este deschis in baza unui contract incheiat intre banca si o persoana fizica/juridica. Ca orice contract sunt prevazute situatii cand acesta poate inceta: neindeplinirea obligatiilor contractuale, vointa unilaterala a uneia din parti, expirarea termenului, etc. Poprirea vizeaza sumele din cont si nu contul in sine.