avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 599 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de rulment

Buna seara,


Va rog sa ma lamuriti in legatura cu urmatorul aspect: am cumparat un ap. al carui fond de rulment, in valoare de 400Ron, a fost recuperat de catre fostul proprietar. Eu trebuie sa achit tot aceasta suma la administratie avand in vedere ca nr persoanelor era de 3 si acum locuiesc doar eu cu sotia? Cum se calculeaza acesta si ce lege se refera la acest aspect? Vreau sa fiu in cunostinta de cauza deoarece administratora blocului e un fel de dna Visinescu :O
Va multumesc si va urez mai mult noroc (cel putin cu acest aspect)!
Acum se numeste fond de reparatii.E prevazut de Legea 230/2007, art.45 (3) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune. Comitetul executiv va pregati si va prezenta adunarii generale suma anuala necesara pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari. Platile pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune se vor face din fondul de reparatii. Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari pot aproba si alte fonduri cu caracter special.

Se stabileste în funcție de nr de persoane, de cota-parte indiviză.Trebuie să existe o hotărâre în acest sens.
Cereți informații administratorului.În scris, dacă nu se poate altfel.
fondul de rulment se restituie vechiului proprietar.
Noual proprietar trebuie sa-l depuna la loc.

Dimensionarea acestui fond se face dupa o intretinere anterioara de varf.
In cazul dumneavostra puteti solicita redimensionarea acestui fond dupa parcurgerea unei ierni.

Fondul de reparatii nu se restituie: se face o confuzie intre fondul de rulment si fondul de reparatii. Deci sunt doua fonduri clare, cu semnificatii diferite.
Ultima modificare: Marți, 6 Septembrie 2016
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator
Gabriela Pantu a scris:
Acum se numeste fond de reparatii.

Fondul de rulment s-a numit intotdeauna si se numeste in continuare fond de rulment iar fondul de reparatii s-a numit si se numeste fond de reparatii.
Nici fondul de rulment si nici fondul de reparatii nu se stabileste in functie de numarul de persoane.

Acum sa clarificam.
Fostul proprieatr are dreptul sa-si retraga fondul de rulment, asa cum a facut-o.
Actualului proprietar i se va stabili un fopnd de rulment pe care va trebui sa-l plateasca asociatiei, iar pentru suma achitata, conform legii va primi chitanta separata de alte cheltuieli tocmai pentru ca acest fond se evidentiaza separat si poate fi retras in conditiile legii.
Cuantumul fondului de rulment trebuie sa fie cel putin egal cu cheltuiala cea mai mare dintr-o luna. Daca fostul proprietar avea 400 lei fond de rulment, poate ca in anii precedenti a avut intr-o luna o cheltuiala la intretinere apropiata de aceasta suma.
Noului proprietar i se poate stabili si afisa pe lista de plata o suma estimata de administrator, avand experienta cheltuielilor in aceasta asociatie, tinand cont de cheltuielile familiilor asemanatoare si apartamentelor asemanatoare.
La inceputul anului (in fiecare an) administratorul verifica cheltuielile fiecarui proprietar din anul terminat si compara cu fondul de rulment achitat de fiecare. Acolo unde fondul de rulment este mai mic decat cheltuiala pe luna cea mai scumpa, administartorul afiseaza pe lista de plata din ianuarie-februarie diferenta de completat fondul de rulment.

@Benafflek,
Lasati administartorul sa afiseze fondul de rulment pe lista de plata si apoi ne spuneti si noua cat trebuie sa platiti. Pana atunci vedeti poate si cat o sa platiti pe o luna ca si cheltuieli de intretinere. Tineti cont apoi ca in sezonul rece cheltuielile vor fi mai mari si acestea trebuiesc acoperite de fondul de rulment.
Ultima modificare: Joi, 8 Septembrie 2016
Admin, administrator
Benafflek a scris:


Eu trebuie sa achit tot aceasta suma la administratie avand in vedere ca nr persoanelor era de 3 si acum locuiesc doar eu cu sotia? Cum se calculeaza acesta si ce lege se refera la acest aspect?


HG nr 1588/2007
Art. 24
(1) In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.
(3) In situatiile in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.

Asa-numitul fond de rulment nu este obligatoriu.Proprietarul care nu are in vedere eventuale intarzieri la plata cheltuielilor cu intretinerea nu are de ce sa achite anticipat sume de bani si nu poate fi obligat sa faca asta.
Legea 230/2013 actualizată 2016 prevede fondul de reparatii.In acest sens am facut referire la el.

In blocul unde am biroul suntem f multi care nu am platit niciodata anticipat sume cu titlu de fond de rulment.Platim lunar ce avem de plătit.

Criteriile pt cuantumul fondului de reparatii la asociatia de care apartin sunt nr de persoane si cota parte indiviza.Pot fi si altele, enumerarea mea nu a fost exhaustivă, doar exemplificativă.
Ultima modificare: Miercuri, 7 Septembrie 2016
Cabinet avocat Pantu Gabriela Mihaela, Avocat

Alte discuții în legătură

Restituire fond rulment doinagherasim doinagherasim Am facut cerere de restituire fond rulment,cu obligatie in scris,ca in termen de 5 zile de la data afisarii listei de plata,sa platesc contributia la ... (vezi toată discuția)
Fond rulment . gabiella60 gabiella60 Stiu ca Fondul de Rulment are drept scop acoperirea cheltuielilor cand , dintr-un motiv sau altul , nu a putut fi achitata intretinerea . Este legal sa se ... (vezi toată discuția)
Fond rulment luciana17 luciana17 In blocul in care locuiesc se cere un fond de rulment de 300 de lei de apartament pentru cei bransati la radet si de 100 de lei pentru cei debransati de la ... (vezi toată discuția)