avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1303 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... restituire fond rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

restituire fond rulment

Am facut cerere de restituire fond rulment,cu obligatie in scris,ca in termen de 5 zile de la data afisarii listei de plata,sa platesc contributia la cheltuielile asociatiei de proprietari.Am facut acest lucru,deoarece administratorul, a spus ca plateste din fondul de rulment(si al meu),cheltuielile pentru locatarii ce nu platesc la timp. In Manualul Asociatiilor de Proprietari,am citit ca se poate retyrage fondul de rulment,daca ma oblig in scris,sa achit in termen.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:11, 26 Mai 2013
HG nr 1588/2007 Art. 24
(1) In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.
(3) In situatiile in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.

Legal fondul de rulment se poate restitui,.numai in conditiile mai sus prezentate
doinagherasim a scris:
...am citit ca se poate retyrage fondul de rulment,daca ma oblig in scris,sa achit in termen.

Logic puteti sa nu aveti fond de rulment daca platiti in avans cu o luna de zile costul intretinerii lunare.
Acesta este rostul fondului de rulment, sa se poata plati din el cheltuielile afisate pe lista de plata inainte de afisare si pana la termenul stabilit de plata pe acea lista.

Doamna, uitati cu as proceda eu daca m-as afla in situatia dvs.:
Aveti un FR a carui valoare este xxx lei. Sa zicem ca aceasta valoare asigura stingerea unui debit pe o luna sau o luna si jumatate, puteti face calcull dvs. pentru a ”cadea” la banutz. Bun, solicitati asociatiei ca pentru perioada respectiva sa vi se stinga debitul pentru perioada calculata, iar daca mai este nevoie, achitati cu cash in asa fel incat sa fiti pe zero, urmand ca de acum inainte sa va tineti de promisiunea de a achita in avans, asa cum ziceti.
Asta in conditiile in care as. prop. v-a tine cont de doleanta dvs.
Pe de alta parte, nu stiu cum o sa calculati dvs. costurile lunare pentru a plati in avans. Poate ca o sa puteti face acest lucru, dar cu o marja destul de mare. In fine, cred ca va complicati inutil. Parerea mea.
In prezent, la noi se ”merge” fara FR., poate si pentru ca suntem cu platile la zi, astfel incat, avem unii proprietari plecati din tara care cand se reintorc (cam la un an) achita in avans cam 200-300 lei, asfel ca pe soldul listei de plata, in toata aceasta perioada figureaza o suma negativa. Aceasta suma scade odata cu trecerea lunilor... Suma achitata in avans poate fi asimilata unui FR, dar pentru a simplifica lucrurile s-a hotarat functionarea in aceasta maniera, mai ales ca situatia prezentata se refera la 2-3 proprietari.
In postarea sa @ynocentta a citat din legislatie conditiile de restituire a sumei FR, asa ca nu stiu cum v-a proceda asociatia.
In Manualul Asociatiilor scrie multe lucruri..teoretic se poate fara FR dar practic nu e chiar asa,nu toata lumea intelege sa-si plateasca intretinerea la timp si cand ai 10.000 restante ce faci ?Dvs.puteti spune "nu ma priveste" dar sunteti totusi o asociatie si ar trebui sa priviti altfel lucrurile ,multora li se intampla sa nu aiba cu ce plati o perioada si atunci cei din conducere ce fac ? II priveste !
Nu, nu, nu!
Fondul de rulment este nominal dimensionat si se foloseste pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de asociatie pentru persoana care a platit acel fond de rulment. Nu se platesc din fondul de rulment restantele unora sau altora pentru simplul motiv ca nu este de unde.
Ca sa intelegem iata cum si ce se intampla cu fondul de rulment.
Asociatia functioneaza de la data de 1 mai pana la 31 mai 2013 si in aceasta perioada are nevoie de bani pentru tot felul de cheltuieli mai mari sau mai mici. Uitati-va pe platile din registrul de casa si pe platile din extrasul de la banca. Nu exista pauza de plati intre 1 mai si 31 mai. Apoi listele de plata aferente lunii mai se intocmesc si se afiseaza pe 20 iunie. Asociatia are nevoie de bani si in aceasta perioada de 20 de zile pana la afisarea listelor.
Apoi pe listele de plata se precizeaza ca termenul de plata este de 20 zile (maxim prevazut de lege) iar unii proprietari platesc in 19-a, a 20-a zi, adica pe 10 iulie 2013. Iar in acest interval de inca 20 de zile asociatia are iar nevoie de bani pentru ca deja au ajuns la scadenta facturile de la furnizori, unele fiind scadente chiar inainte de afisarea listelor.
Asadar adunand aceste intervale, asociatia are nevoie de bani de la 1 mai pana la 10 iulie pentru a achita toate facturile, pentru a acoperi toate cheltuielile aferente perioadei 1 mai - 31 mai 2013.
De unde acopera asociatia aceste cheltuieli? Din fondul de rulment. Si acopera numai cheltuielile normale, firesti ale lunii mai pentru ca asa este dimensionat fondul de rulment sa acopere cheltuiala pe o luna.
Atunci cand unii nu platesc pana la 20 iulie, este firesc sa apara cu restante pe luna mai. Asociatia nu poate insa acoperi cheltuielile, devenind si ea restantiera fata de furnizori.
Sigur ca unele asociatii pot evita restantele si penalizarile catre furnizori apeland la alte fonduri pe care le are: fond de reparatii, fond din chirii, fond din penalizari...
Dar, repet, fondul de rulment nu poate acoperi datoriile restantierilor pentru ca acest fond de rulment este deja consumat atunci cand se afiseaza listele de plata sau in zilele imediat urmatoare, pentru platile normale, firesti, scadente....


Alte discuții în legătură

Penalitati papit papit buna seara, am un apartament de 2 camere care este nelocuit. detin un fond de rulment de 280 ron. nu am platit intretinerea si am de dat 287 ron cu ... (vezi toată discuția)
Fondul de rulment in asociatia de proprietari VILI48 VILI48 VA ROG SA MA LAMURITI:La infintarea asociatie de locatari s-a constituit un fond de rulment care reprezenta media cheltuielilor la intretinere a 12 luni ... (vezi toată discuția)
Fond rulment, proaspat proprietar aditza26 aditza26 Luna trecuta am semnat actele pentru un apartament, astfel am devenit proprietar. Dupa toate aranjamentele cu fostul proprietar, acesta m-a intrebat cum ... (vezi toată discuția)