avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 719 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Depunere demisie intr-o institutie de stat
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Depunere demisie intr-o institutie de stat

Buna seara,
Am ales sa scriu aici, pentru ca nu pe cine sa intreb, nici macar insitutia aflata in subordinea unui minister, institutie pentru care am lucrat peste 6 ani de zile.

Lucrez ca referent incadrat cu studii superioare, iar anul acesta am facut 5 ani de cand lucrez intr-unul din departamentele institutiei respective, dupa ce am mai lucrat 1 an si jumatate in alt departament.
Din cauza tensiunii in care traiesc zilnic la locul de munca, a lipsei de respect din partea sefului respectivului departament, doresc sa imi schimb locul de munca, si sa plec de unde sunt acum, pentru ca nu mai pot rezista psihic, mai ales pentru un salariu ce nu depaseste 1500 de ron. Astfel, am inceput sa depun cv-ul in alte parti, sperand ca voi putea fi angajata in alta parte, pentru un salariu mai mare si, poate, intr-un mediu normal de lucru.
Va intreb aici urmatoarele: Daca merg la un interviu si sunt angajata dupa aceea, ce trebuie sa fac pentru a-mi da demisia de la actualul loc de munca? Imi pot inainta demisia sefului compartimentului in care imi desfasor activitatea, apoi sa o duc la sediul insitutiei angajatoare si sa imi rezolv situatia?

Ce trebuie sa fac pentru a-mi da demisia si a pleca imediat de la locul de munca actual?
Imi cer scuze daca am scris prea mult, sau daca am exagerat cu acest subiect, insa din tot sufletul imi doresc sa imi schimb situatia actuala, pentru ca stiu ca ma consum prea mult , pe nemeritate si mai ales, pentru ca stiu ca trebuie sa schimb ceva in acest sens.

Astept raspuns de la dumneavoastra, oricine, doar sa stiu cum sa procedez daca as gasi rapid un alt loc de munca.

Mentionez ca nu pot sa parasesc locul actual de munca, si apoi sa incep sa caut un alt loc, pentru ca am inca nevoie de salariu, sprijinindu-mi financiar parintii. :sorry:
Ultima modificare: Marți, 6 Septembrie 2016
Ariana5688, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:14, 8 Septembrie 2016
Demisia este reglentata de Codul Muncii,art 81 astfel:

(1) Prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.
(2) Angajatorul este obligat sa inregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a inregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de parti in contractul individual de munca sau, dupa caz, cel prevazut in contractele colective de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie, respectiv mai mare de 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.
(5) Pe durata preavizului contractul individual de munca continua sa isi produca toate efectele.
(6) In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator.
(7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.


"Ce trebuie sa fac pentru a-mi da demisia si a pleca imediat de la locul de munca actual? "

Cf articolului citat,al(8) demisie fara preaviz este posibila doar daca angajatorul nu isi indeplineste conditiile din cim.
Perioada efectiva de preaviz in caz de demisie o aveti stipulata in contractul dvs de munca,ea nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pt functia de executie.
Notificati angajatorul in scris asupra incetarii contractului de munca cu data de ...(aveti in vedere zilele de preaviz,cim inceteaza la data expirarii preavizului)
Angajatorul are obligatia sa va inregistreze demisia dvs pe care o veti inainta la registratura(secretariatul) unitatii Solicitati nr de inregistrare din registrul de corespondenta interna si faceti o copie dupa notificarea inregistrata,pt a putea face dovada ca notificarea a fost comunicata de dvs angajatorului Va prezentati la locul de munca pana la data expirarii preavizului cand cim va inceta in cf cu art 81 CMcii
Cam asta ar fi tot in caz de demisie. Solutia cea mai avantajoasa pt dvs ar fi insa incetarea cim prin acordul partilor,caz in care nu e nevoie de preaviz,dar in acest caz trebuie sa beneficiati de intelegerea angajatorului dvs!
hrs61 a scris:

Solutia cea mai avantajoasa pt dvs ar fi insa incetarea cim prin acordul partilor,caz in care nu e nevoie de preaviz,dar in acest caz trebuie sa beneficiati de intelegerea angajatorului dvs!





Va multumesc frumos pentru raspuns. Nu am cautat intai aceste informatii din cauza grabei, a nerabdarii sau poate, pur si simplu nu m-am gandit sa caut intai codul muncii.

Ce inseamna, mai exact, sa beneficiez de intelegerea angajatorului?



Daca seful compartimentului respectiv imi aproba cererea de demisie, angajatorul poate sa ma lase sa plec fara preaviz?
Ma aflu intr-o situatie delicata, daca imi depun demisia, si vin la servici in zilele ramase pana la expirarea preavizului, nu voi avea "viata usoara" in acel compartiment. Exista posibilitatea ca angajatorul , adica institutia in subordinea careia ma aflu atat eu , cat si intregul compartiment, ma poate lasa, fara preaviz, sa imi dau demisia si sa plec rapid?


Seful de compartiment nu aproba demisia! De altfel nici angajatorul reprezent de directorul/managerul institutiei nu aproba demisii ,asa cum v-am explicat acesta doar ia la cunostinta asupra initiativei dvs de a inceta raportul de munca dupa perioada de prezviz,prin acea notificare.
Vorbeam de intelegerea angajatorului in sensul in care renunta la preaviz , (este doar la latitudinea acestuia sa o faca )si atunci puteti inceta cim "imediat"
Incercati sa discutati cu sefa dvs directa,poate va intelege ,daca aceasta isi da ok ul ,adica ar putea face mentiunea pe acea notificare ca plecarea dvs nu este de natura a produce disfunctionalitati in activitate ... De aceea vorbeam de intelegerea angajatorului ,de regula preavizul are scopul de a permite angajatorului sa-si organizeze activitatea,sa terminati lucrari ce au termene,sa predati situatii etc
Ariana5688 a scris:

.....

Ce trebuie sa fac pentru a-mi da demisia si a pleca imediat de la locul de munca actual?
Imi cer scuze daca am scris prea mult, sau daca am exagerat cu acest subiect, insa din tot sufletul imi doresc sa imi schimb situatia actuala, pentru ca stiu ca ma consum prea mult , pe nemeritate si mai ales, pentru ca stiu ca trebuie sa schimb ceva in acest sens.
.....


Puteti depune si o cerere de incetare a c.i.m. cu acordul partilor - art.55 lit.b C.mun. daca sunteti personal contractual sau art.97 lit.b din Legea 188/1999 daca sunteti functionar public.
In astfel de situatii , nu se acorda preaviz.

Daca sunteti functionar public , termenul de preaviz este de 30 de zile.

art.102 din Legea 188/1999 : Funcţionarul public poate să comunice încetarea raporturilor de serviciu prin demisie, notificată în scris persoanei care are competenţa legală de numire în funcţia publică. Demisia nu trebuie motivată şi produce efecte după 30 de zile calendaristice de la înregistrare.
Utilizatorul este interesat de demisie :"Ce trebuie sa fac pentru a-mi da demisia si a pleca imediat de la locul de munca actual? "
art 81CM:
....
(7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.

Asadar,daca discutam strict despre demisie,"a-ti da demisia si a pleca imediat de la locul de munca" inseamna sa uzezi fie de reglementarea art 81(7) fie cea prevazuta de art81(8)

Alte discuții în legătură

Buna ziua, am o situatie, vreau sa imi dau demisia cu acordul ... Crisu Loredana Crisu Loredana Buna ziua, Am o situatie, vreau sa imi dau demisia cu acordul partilor pentru a nu mai sta in preaviz. In cazul in care seful, nu imi aproba demisia si eu ... (vezi toată discuția)
Demisie neacceptata diana0andreea diana0andreea Buna seara, Problema mea consta in faptul ca sunt angajata la un salon cu fractiune de norma, respectiv 4 ore pe zi (20 ore/sapt), insa eu am executat 8 ore ... (vezi toată discuția)
Preaviz la locul de munca Andrei1011 Andrei1011 Buna ziua Vreau sa plec de la locul de munca insa superiorul direct nu vrea sa ma lase sa plec mai repede de 20 de zile in preaviz. Practic vreau sa stiu ... (vezi toată discuția)