avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1157 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cerere informatii despre functia de Administrator ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cerere informatii despre functia de Administrator imobile

Am rugamintea sa-mi oferiti cateva informatii in legatura cu urmatoarele probleme:

1. O persoana are contract de munca 40 zile pe sapt, 8h/zi cu un salariu net intre 1000-1600 ron. Aceasta persoana urmeaza sa preia functia de administrator imobile cu un salariu net intre 300-500 ron. Se face deducere personala? Daca da, ce valoare? Ce se ia in considerare pentru deducere: salariul de baza sau cel de administrator?

2. Salariul net de administrator ( fiind salariul pentru al doilea job ) este supus tuturor taxelor si impozitelor desi ele sunt platite o data prin salariul de baza: Reţineri angajat
CAS individual 10.5 %
Şomaj 0.5 %
Asigurări de sănătate 5.5 %
Impozit pe salariu

Reţineri angajator
CASS 5.2 %
Şomaj 0.5 %
CAS Conditii normale 15.8%
FNUASS 0.85 %
Fond de risc si accidente 0.4 %*
Fond creanţe salariale 0.25 %

3. Dupa semnarea CIM intre administrator si asoc de prop, se merge la ANAF? In cat timp se ia in evidenta la ANAF? Revisal inaintea inceperii zilei de lucru? Formularul 112? Care sunt pasii pentru inregistrarea salariului ca administrator imobile?

4. Administratorul este obligat sa participe la Adunarea Generala a proprietarilor? Ce lege mentioneaza acest lucru?

5. Facturile furnizorilor precum si chitantele de plata trebuie afisate la avizier?

6. Pe scara exista contorizare pentru consum gaz. Unele apartamentele nu transmit lunar indexul de gaz (din nepasare). Cum li se calculeaza indexul? Se calculeaza mai intai pentru apart care au transmis indexul, iar diferenta de plata se imparte la nr de persoane sau pe nr de apartamente ramase ( indiferent de nr de persoane)? Care este metoda de calcul?

7. Adunarea Generala ia decizia pentru achizitia de camere de luat vederi. Se iau banii din foncdul de reparatii? Se calculeaza pe beneficiar, nr pers, cota-parte?

In asteptarea raspunsului dvs
Multumesc
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 17:40, 27 Septembrie 2016
1. Functia de baza fiind la locul de munca de unde isi ia salariul in momentul de fata, pentru functia de administrator nu se mai face deducere (deducerea o are la primul job).

2. Da

3. La Revisal trebuie in prealabil sa luati parola de la ITM. Pentru asta descarcati de pe site-ul ITM cele doua formulare pe care le completati, le semneaza presedintele asociatiei si le pune si stampila si va prezentati cu aceste formulare la sediul ITM.
In acelasi timp, va descarcati si programul Revisal in calculatorul dv. pe care il populati cu datele din CIM si trageti (vedeti ca aveti in meniu instructiuni pentru aceasta operatiune) intr-un stick de memorie. Cu formularele completate si stickul mergeti la sediul ITM unde vi se incarca in baza de date a ITM fisierul dv. de pe stick si vi se da o parola (asa cum se da la cardurile bancare). Pastrati aceasta parola ca ochii din cap deoarece cu ea veti putea accesa baza de date a ITM-ului pentru modificari, adaugiri sau stergeri de contracte pe care le faceti in Revisalul din calculatorul dv. si apoi cu totul il descarcati in Revisalul mare unde intrati cu parola.
Introducerea in baza de date a ITM a contractului dv. se fac cu cel putin 1 zi inainte de inceperea activitatii scrisa in contract.
Pare un pic complicat, dar pe masura ce mai faceti cate un pas, va lamuriti si asupra urmatorilor.

La ANAF trebuie sa mergeti cu formularul 010 completat cu felul contributiilor (nu valoarea lor) pe care le veti plati din momentul in care intocmiti contractul de munca.
In prealabil trebuie sa achizitionati in numele asociatiei cerificatul de semnatura electronica de la unul din cei 3 dealeri din piata. Ei va vor dirija cu ceea ce trebuie sa faceti. Un asemenea certificat costa in jur de 37 euro, daca nu ma insel si plata se face la banca la cursul euro din ziua platii. In fine, baietii de la firma (sau fetele) va vor dirija cu multa amabilitate sa predati documentele, sa primiti tokenul si apoi sa va instalati aplicatia in calculator. Cu ajutorul acestui certificat veti semna D 112 lunar cand veti face aceasta declaratie (pana in 25 ale lunii pentru luna anterioara) la ANAF.
Deci pentru ANAF va trebuie sa depuneti vectorul fiscal materializat in formularul 010 si sa va cumparati certificatul de semnatura electronica pe care il si veti inregistra in baza de date ANAF (va indruma cei care va vand cerificatul).

4. Nu este obligat, dar ar fi bine s-o faca pentru ca acolo se pot cere lamuriri la unele chestiuni pe care numai administratorul le poate da.

5. Nu, dar sunteti obligata sa afisati baza de calcul a cheltuielilor de pe lista curenta.

6. S-ar putea ca acele contoare pe holuri sa insemne ca fiecare proprietar are contract separat cu firma distribuitoare, deci n-ar trebui sa va intereseze cum isi gestioneaza ei contractele.

7. Din fondul de reparatii se scade fiecaruia in functie de criteriul care a stat la baza alimentarii acestui fond. Daca s-a alimentat in functie de cota-parte indiviza, se scade fiecaruia proportional din suma cheltuita aceasta cota-parte. Daca s-a alimentat in mod egal de la fiecare, se scade egal de la fiecare s.a.m.d.
Multumesc mult pentru raspuns. As dori sa mai intreb: daca un administrator incepe activitatea la 1 octombrie, cu cat timp inainte se poate inscrie la Revisal si sa depuna formularele la ANAF sau la cat timp dupa data inceperii? Multumesc anticipat
Raspuns: cu cel putin 1 zi inainte de a incepe activitatea...
Am rugamintea sa-mi oferiti cateva informatii despre Contractul individual de munca pentru un administrator imobile:

1. Drumul la ANAF pentru depunerea formularului 010 se poate face inainte de inregistrarea la ITM, in Revisal?

2. De la ITM am nevoie de cont utilizator si parola? Doar aceste documente imi sunt necesare?
[ link extern ]

In asteptarea raspunsului dvs
Multumesc
Procedati invers:
1. La ITM si tot ce deriva de-aici.
In afara de aceasta adeverinta pentru obtinerea parolei, mai cautati pe portalul lor ca trebuie sa mai fie si un formular pentru imputernicire ca persoana depune datele in Revisal.
(Sau scrieti-mi un email sa va trimit formularul)

2. La ANAF cu formularul 010.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Salariu femeie de servici la bloc si administrator RIZEAFLORICA RIZEAFLORICA Vrem sa intram in legalitate. Ce se retine din Cmi pt. Adm.si Lucrator ecologic daca sunt pensionari.Vrem sa mergem la ITM si nu stim cum sa facem CMI. Va ... (vezi toată discuția)
Ajutor itm elenazan elenazan Am nevoie de ajutor pentru intrarea in legalitate,intocmirea contractelor de munca pentru administrator si ingrijitor,pana acum erau conventii civile. Ce pasi ... (vezi toată discuția)
Decl. 010 daca o firma are angajati claudia_d claudia_d Buna ziua, Daca o firma cu activitate de 1 an angajeaza 2 oameni (primii angajati) cu CIM standard, mai trebuie depusa Declaratie 010 la Finante cu ... (vezi toată discuția)