Vrem sa intram in legalitate. Ce se retine din Cmi pt. Adm.si Lucrator ecologic daca sunt pensionari.Vrem sa mergem la ITM si nu stim cum sa facem CMI. Va multumesc pt intelegere dar daca se poate sa mi se transmita toate contributiile.
Contractul de munca individual inseamna trei pasi:
1. Completati contractul la asociatie, cu venitul brut. Semneaza angajatul si presedintele asociatiei care pune si stampila. Se completeaza si fisa postului care se anexeaza contractului. Model de contract de munca gasiti pe site-ul ITM.
2. La ITM mergeti cu 2 formulare descarcate de pe site-ul ITM pe care le completati, unul pentru depunerea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic.
si altul pentru obtinerea parolei. Persoana care se va ocupa de initierea si actualizarea Revisalului trebuie sa descarce programul in calculatorul propriu si sa-l completeze cu datele noilor contracte. Il salveaza pe un stick cu care, impreuna cu cele 2 formulare completate, merge la ITM. Acolo va obtine parola cu ajurorul careia initial si apoi de fiecare data cand vor interveni modificari in contracte (venit, incetare contract, incheiere contracte noi cu alte persoane) va completa Revisalul din calculatorul propriu si il va descarca in Revisalul ITM online.
3. Trebuie ca asociatia sa-si achizitioneze un certificat de semnatura electronica cu care va semna lunar declaratia 112 catre ANAF. Initial prin unul din cei trei operatori de certificate de semnatura electronica (pe care il alege asociatia) se va obtine - contra cost - tokenul si un formular de confirmare - 150 care se descarca de pe site-ul ANAF (cu semnatura electronica proaspat primita a asociatiei si semnatura operatorului de certificat electronic).
4. La ANAF trebuie sa va prezentati cu acest formular 150 (in doua exemplare, unul stampilat il veti lua inapoi)), cu copie CI si cu o imputernicire notariala in cazul in care utilizatorul certificatului de semnatura electronica nu este presedintele asociatiei. Imputernicirea se da la notar de catre presedintele asociatiei pentru persoana care va utiliza tokenul de semnatura electronica si va face declaratiile lunare catre ANAF.
La prima prezentare la ANAF completati si formularul 010 - se descarca tot de pe site-ul ANAF - in care completati toate contributiile, nu ca valoare, ci ca bifate, pe care le veti declara si plati, incepand cu data de........
- CAS (pensii) angajat, angajator
- CASS (sanatate) angajat, angajator
- somaj (numai daca aveti angajati care NU sunt pensionari) angajat si angajator.
- fondul pentru accidente de munca
- fondul pentru concedii de odihna
- fondul pentru garantare.
5. Cand elaborati statul de salarii sa aveti in vedere ca pentru persoanele care sunt angajate la dv. ca prim job, inclusiv pensionarii, sa prevedeti si suma de deducere personala care va diminua considerabil venitul impozabil, astfel incat la salarii mici e posibil chiar sa nu mai platiti impozit sau sa platiti o suma infima. Atentie, insa, sa nu fie al doilea job!
Nu stiu daca v-am raspuns la intrebare asa cum ati fi vrut, poate ca v-am spus si lucruri pe care le stiati deja, dar din formularea topicului dv. mi s-a parut ca nu le stiti.