avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 396 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Depunere declaratii fiscale asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Depunere declaratii fiscale asociatie de proprietari

Cine depune declaratiile fiscale la o asociatie de proprietari? Administratorul sau presedintele?
In afara de modalitatea cu transmitere online cu semnatura electronica mai exista si altele?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 08:25, 1 Iunie 2013
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele acesteia,care detine autoritatea si competenta sa decida/sa mandateze tert ,care sa desfasoare demersurile depunerii situatiilor/declaratiilor la autoritati
Cine intocmeste si calculeaza statele de salarii ?
Putem intreba multe:
- cine intocmeste listele de plata
- cine intocmeste situatia soldurilor
- cine ....???

Dar:
Declaratiile se transmit pe internet de catre acea persoana care este autorizata, care detine certificatul digital.
Poate fi presedintele, administratorul, cenzorul, contabilul, un membru al comitetului..., o alta persoana chiar din afara asociatiei de proprietari.
Eu intocmesc listele de plata. Eu intocmesc situatia soldurilor. Fiind contabilitate in partida simpla s-a decis ca eu sa fiu si administrator si contabil si casier.
Deci daca am certificat digital cu semnatura electronica pot trimite eu. Este nevoie sa fiu mandatat sau sa am imputernicire de la presedinte fie ea scrisa sau notariala?
Revin si cu intrebarea din prima postare? Mai exista si alta metoda de transmitere? Cineva imi zicea ca le pune pe un cd si le da acolo.
Declaratia 112 trebuie sa fie semnata electronic, deci avand certificat de semnatura electronica o puteti depune dv. De ce ati face-o cu CD-ul daca se poate depune foarte simplu pe internet (pe care presupun ca il aveti). Nu se depune decat online.

Pentru a depune aceasta declaratie pentru asociatie va trebuie o imputernicire notariala (costa in jur de 60-70 lei) pe care o prezentati la ANAF. La notar, care stie cum trebuie sa o faca, merge presedintele cu stampila lui sa o semneze si sa o ridice.
Totodata, se depune si formularul 010, vectorul fiscal, il completati in 2 exemplare (unul stampilat de functionara ANAF ramane la asociatie) si cu o copie de pe CI mergeti la ANAF si le depuneti.
Pe formularul 010 aveti la punctul D - Reprezentare prin (imputernicit in cazul dv.) de completat datele personale printre care si adresa de email, absolut obligatoriu de completat care face legatura pe portalul ANAF intre CIF-ul asociatiei de proprietari si dv. ca imputernicit de a depune declaratia 112 a asociatiei.
Aici gasiti formularul:
[ link extern ]
Ultima modificare: Miercuri, 22 Mai 2013
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Salariu femeie de servici la bloc si administrator RIZEAFLORICA RIZEAFLORICA Vrem sa intram in legalitate. Ce se retine din Cmi pt. Adm.si Lucrator ecologic daca sunt pensionari.Vrem sa mergem la ITM si nu stim cum sa facem CMI. Va ... (vezi toată discuția)
Sfaturi si indrumari DentistaD DentistaD Dupa sesizarile facute administratorul nu a mai aparut. Acum vecinii au inceput sa fie convinsi ca nu administratorul nu a fost in regula.Presedintele e mutat ... (vezi toată discuția)
Declaratii pfa alisaelena alisaelena Buna seara, Am deschis un PFA cu obiect de activitate frizerie. Dupa obtinerea CUI-ului la ONRC trebuie sa ma duc in 15 zile la ANAF cu 220 si 600. Trebuie ... (vezi toată discuția)