Am cumparat un produs expirat de o saptamana dintr-un hypermarket, am facut sesizare a 2 zi la Anpc si am primit solutionare de la ei ca s-a confirmat cele sesizate de catre mine gasindu-se si alte produse din acelasi lot la raft.Doresc sa va intreb daca Anpc are obligatia sa-mi comunice masurile legale impuse operatorului si cine imi va restitui suma de bani achitata.
Aceeași întrebare o am și eu!
Am reclamat la ANPC neconformitatea unui produs vândut de Carrefour. Azi am primit înștiințarea că „Reclamația este întemeiată” și că „pentru abaterile constatate, operatorul economic a fost sancționat contravențional”.
Cu toate acestea, adresa de înștiințare nu conține:
1. Contravenția constatată
2. Sancțiunile dispuse
3. (eventuale) Măsuri complementare (retragerea produsului de la raft etc).
Cum pot obține aceste informații?
Mulțumesc anticipat atât în nume propriu cât și al utilizatorului @morty, inițiatorul subiectului.
Presupun că, pentru primirea unui răspuns, întrebarea ar trebui să fie completă. Pentru asta, îmi fac mea culpa. Să continuăm.
Pe site-ul ANPC este publicat Ord. 97 /2016 al Președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, care precizează (printre altele) care sunt informațiile de interes public comunicate din oficiu (Anexa 1), la cerere (Anexa 2) precum și categoriile de documente elaborate/gestionate (Anexa 3).
Nici una din aceste anexe nu prevede accesul la informația în discuție în subiectul de față, ceea ce ar lăsa să se înțeleagă că aceasta nu poate fi accesată. Neavând vreo calificare în domeniul dreptului, nu reușesc să „încadrez” această situație dar este contrar cel puțin bunului simț să nu ți se aducă la cunoștință pedeapsa primită de cel ce ți-a greșit.
În aceste condiții, există alte prevederi legale ce pot impune instituției comunicarea acestor date, indiferent de normele interne în vigoare?