avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Ce documente trebuie să încheie și să semneze o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Ce documente trebuie să încheie și să semneze o comisie de concurs?

Am căutat pe net să mă lămuresc asupra documentelor pe care o comisie de concurs instituită în vederea organizării de concurs pentru ocuparea unui post contractual pe perioadă nedeterminată le are de completat și semnat. #-o Există o listă pe undeva cu aceste documente? Vreun normativ legal care să le dea sub formă de tipizat? Ceva explicit pe undeva?

Mulțumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:14, 1 Octombrie 2016
HG286/2011 -regulament23/03/2011
Secţiunea a 5-a Atribuţiile comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor

Articolul 15
Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:
a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
b) abrogată;----------Lit. b) a art. 15 a fost abrogată de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.027 din 11 noiembrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 854 din 24 noiembrie 2014.
c) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
d) stabileşte planul probei practice şi realizează proba practică;
e) stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
f) notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi/sau proba practică şi interviul;
g) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor; h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de concurs, precum şi raportul final al concursului.

Articolul 16
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise, probei practice şi a interviului;
b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Articolul 17

Secretarul comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) primeşte dosarele de concurs ale candidaţilor, respectiv contestaţiile;
b) convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
c) întocmeşte, redactează şi semnează alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, respectiv procesul-verbal al selecţiei dosarelor şi raportul concursului;
d) asigură afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, respectiv rezultatele eventualelor contestaţii;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.
Mulțumesc pentru răspuns.

Cunoșteam partea aceasta. Întrebarea era dacă există documente tip de completat pt. o astfel de comisie, sau fiecare comisie face după cum o taie capul.

Din ce scrie în normele alea, deducem că o comisie trebuie să creeze: 1. subiectele de concurs, 2. planul probelor de concurs, 3. niște borderouri cu notele, 4. procese verbale (la fiecare probă- înainte, în timpul și după terminarea acestora), 5. rapoartele concursurilor etc.

Apropo, a întocmi sau redacta sunt sinonime, în viziunea creatorilor DEX. Prin urmare, legiuitorul ori este imbecil, ori a făcut Limba Română cu femeia de serviciu a școlii. Iar la același articol litera c) pomenește despre „întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia”. Nu găsesc nicăieri documentația respectivă. Probabil că legiuitorul știa apriori că românul este inventiv și bun la toate, deci nu și-a mai bătut capul cu chestiuni de astea mărunte. Așa că a produs o gogomănie lipsită de logică și ne-a pus-o nouă pe tavă să ne descurcăm singuri. Problema e că, în cazul unui control ITM, trebuie să existe niște documente oficiale ale centrului de concurs. De aceea am întrebat dacă există pe undeva măcar enumerate toate aceste documente.
Tipizate pentru ceea ce doriti dvs nu gasiti publicate intr-un act normativ.

Probabil cu ajutorul internetului puteti gasi anumite modele pe care sa le adaptati la situatia dvs.
enigmescu a scris:

Mulțumesc pentru răspuns.



... Iar la același articol litera c) pomenește despre „întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia”. Nu găsesc nicăieri documentația respectivă.
....

Problema e că, în cazul unui control ITM, trebuie să existe niște documente oficiale ale centrului de concurs. De aceea am întrebat dacă există pe undeva măcar enumerate toate aceste documente.




1.Este vorba despre :
-procesul-verbal al selecţiei dosarelor si
-raportul concursului;

Se intocmesc de catre secretarul comisiei.
Nu cred ca secretarul unei comisii care este de regula un angajat din cadrul dep.Resurse Umane nu stie sa intocmeasca un proces -verbal al selectiei dosarelor si un raport al concursului.
Nu exista o formulare cadru. De ex. un proces verbal al selectiei dosarelor trebuie sa contina in preambul obligatoriu membrii comisiei nominalizati prin Dispozitia ,nr /data pt ,concurs/examen,postul, enumerare candidati .
S-a procedat la verificarea actelor din dosare ,solicitate in cf cu metodologia de concurs,s-a constatat ,(dupa caz ) fie ca toate documentele solicitate exista in dosarele candidatilor si s-au indeplinit conditiile generale si specifice pt participare la concurs,sau in caz ca exista un act lipsa sau nu se indeplineste o conditie se consemneaza.
In final se foloseste formula :"drept pt care s-a intocmit si se va semna prezentul proces-verbal "
Raportul concursului,este un Proces-verbal al desfasurarii concursului,care va cuprinde toate etapele,notare,evenimente daca au avut loc ,semnaturile membrilor

2. ITMul nu are competenta in a va verifica modul de desfasurare a concursurilor in institutiile statului !
Procesul verbal - Selecție dosare de înscriere la concursul de recrutare pentru ocuparea postului contractual va mai cuprinde si aspecte legate de candidatii declarati admisi si aspecte privind formularea contestatiilor de catre candidatii nemulţumiti de rezultatele obţinute .

Pentru a avea o viziune despre cum ar arata un astfel de model, puteti accesa aceste link-uri :
[ link extern ]

[ link extern ]

Pentru a vedea cum arara un model de raport final , puteti accesa:
[ link extern ]

Alte discuții în legătură

Atributii secretar intr-o comisie de concurs gillu gillu buna seara! Secretarul unei comisii de concurs formata din 3 membrii pt ocuparea unui post la o societate, este intdreptati sa lucrari de la proba scrisa? (vezi toată discuția)
Unde pot face o sesizare cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a postului administrator financiar la o scoala gimnaziala ? vero2014 vero2014 - Bună seară , m-am înscris la concursul de ocupare a postului de Administrator Financiar la o şcoală gimnazială ; îmi doresc foarte mult concursul să ... (vezi toată discuția)
Comisii de concurs si de solutionare contestatii - angajare functionari publici de executie seneca399 seneca399 In art.26(2) din HG 611/2008 se prevede ca in vederea organizarii si desfasurarii concursului pentru ocuparea unui post vacant - functie de executie- se ... (vezi toată discuția)