avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 746 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chitanta emisa gresit de catre asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chitanta emisa gresit de catre asociatia de proprietari

Buna ziua,
Am urmatoarea speta:

1. Societatea mea a vandut un apartament unei pf. La dosarul de la notar mi s-a solicitat sa aduc o adeverinta de la asociatia de proprietari cum ca ap. este lipsit de datorii. Eu personal am achitat datoriile la zi si in acceasi zi mi-au emis si adeverinta solicitata. Acum, la un an de la vanzare, m-au sunat de la notar deoarece chitanta emisa de asociatia de propretati a fost emisa pentru apartamentul 46 (care a fost vandut de mine cu un an in urma , apartament care inca aparea in proprietatea societatii in momentul vanzarii celui de-al doilea apartament), iar adeverinta emisa este in regula, fiind emisa pt ap. corect. Acum asociatia se disculpa spunand ca eu am cerut gresit sa platesc datoriile si ca este vina mea ca nu m-am uitat pe chitanta atunci cand mi-au emis-o. Noii proprietari ai ap. nu si-au achitat nicio datorie pana in prezent, acumuland astfel 1700 lei, deoarece cei la asociatie asteapta sa platesc eu datoria societatii de dinainte de vanzare.
Acum intrebarea mea este, in cazul in care eu platesc pana la urma datoria (situatie in care indirect o sa recunosc ca a fost greseala mea), apoi asociatia intentioneaza sa dea in judecata noii proprietari pt neplata datoriilor, eu cu siguranta voi fi data in judecata de noii proprietari ca nu si-au platit pentru ca eu nu am platit (mentionez ca deja suntem intr-un litigiu cu acestia si sigur vor actiona asfel), ce sanse de castig am?

2. Dupa vanzare, eu ca si societate, aveam obligatia de a ma prezenta la asociatia de proprietari, in termen de 30 zile, cu contractul de vanzare cumparare?

Va rog sa imi comunicati cum as putea rezolva problema fara sa mi se faca dosar !
Cel mai recent răspuns: GabrielaC81 , utilizator 15:03, 12 Octombrie 2016
1. Spuneti ca ati platit datoriile apart. 46 si ati primit adeverinta de la asociatie. Notarul a intocmit contractul de v/c ptr. apart. 46.
Ce datorii mai trebuie sa platiti? Cumparatorii trebuiau sa va contacteze si sa lamureasca situatia privind datoriile restante. E cam aiurea sa nu isi plateasca utilitatile din acest motiv atata timp cat in contractul de v/c nu sunt trecute datorii ale vanzatorului.

2. Noul proprietar avea obligatia sa se prezinte la asociatie cu o copie a contractului ptr. a fi inscris in cartea de imobil.
Atat timp cat dupa achitarea integrala a tuturor debitelor asociatia a eliberast adeverinya necesara pentru tranzactionare bun imobil,inseamna ca dv nu mai aveti alte obligatii fata de asociatia de proprietari
Debitele acumulate dupa instrainare bun imobil,nu va mai sunt opozabile
cu siguranta voi fi data in judecata de noii proprietari ca nu si-au platit pentru ca eu nu am platit

Ce legatura exista intre obligatiile proprietarului in raport si fata de ex proprietar ?
Fiecare dintre acestia raspund pentru debitele acumulate in perioada cat au detinut calitatea de proprietar asupra bunului imobil
Nu se intelege prea bine problema pe care incercati sa o descrieti, dar vreau sa punctez ca in Art 20, alin 2 din Legea 230/2007 actualizata se mentioneaza
(2) Notarii publici nu vor autentifica actele de instrainare fara o adeverinta din partea asociatiei de proprietari, care sa reprezinte dovada achitarii la zi a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, eliberata in original sub semnatura presedintelui si a administratorului asociatiei de proprietari, cu precizarea numelui si prenumelui acestora, si cu stampila asociatiei de proprietari. Actele de instrainare incheiate cu nerespectarea acestei obligatii sunt nule de drept.
Eu inteleg ca ati avut doua apartamente in acea asociatie. Ati achitat toate datoriile pentru un apartament iar asociatia a eliberat adeverinta in care spune ca nu aveti datorii la celalalt apartament.
Am inteles bine?
Asa se intampla cand ai mai multe apartamente si ai si debite...

Drept sa va spun n-am inteles nimic din ce ziceti in topic - observ ca si celalti useri au patit cam la fel...

Ca sa ne intelegem si sa va ajutam, Dvs. trebuie sa ne spuneti:
- intr-o as. de proprietari detin doua apartemente - unul la nr. 46 si celalalt la xxx;
- in urma cu un an am vandut apartamentul... , am mers la asociatie si mi-am achitat debitul, desigur pentru apartamentul pe care l-am si instrainat, iar asociatia mi-a eliberat adeverinta pentru acel apartament;
- notarul a luat act de acea adeverinta si a intocmit contractul de vanzare / cumparare;
- in aceasta faza ati incheiat discutia cu acel apartament care acum are alt proprietar.

Ei, acum care este necazul? Ce probleme mai aveti cu cel care a achizitionat apartamentul?

Reanalizati speta si incercam sa va ajutam. Succes!

Alte discuții în legătură

Restante la asociatia de proprietari jovana jovana Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu o problema: in cadrul asociatiei de proprietari avem restante la cheltuielile de bloc la 2 apartamente. Acestea initial au ... (vezi toată discuția)
Restante, executare daniela_c1969 daniela_c1969 Buna ziua Sunt presedinte la asociatia de proprietari si ma confrunt cu o problema. Am avut un vecin care a plecat din tara, a acumulat circa 14500 lei ... (vezi toată discuția)
Recuperare cheltuieli de intretinere - asociatie de proprietari nicolaescu43 nicolaescu43 Suntem o asociatie de proprietari. Am actionat in instanta unul dintre proprietari, deoarece nu si-a platit intretinerea.Am solicitat ca sa fie obligat de ... (vezi toată discuția)