avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 880 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chitanta emisa gresit de catre asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chitanta emisa gresit de catre asociatia de proprietari

Buna ziua,
Am urmatoarea speta:

1. Societatea mea a vandut un apartament unei pf. La dosarul de la notar mi s-a solicitat sa aduc o adeverinta de la asociatia de proprietari cum ca ap. este lipsit de datorii. Eu personal am achitat datoriile la zi si in acceasi zi mi-au emis si adeverinta solicitata. Acum, la un an de la vanzare, m-au sunat de la notar deoarece chitanta emisa de asociatia de propretati a fost emisa pentru apartamentul 46 (care a fost vandut de mine cu un an in urma , apartament care inca aparea in proprietatea societatii in momentul vanzarii celui de-al doilea apartament), iar adeverinta emisa este in regula, fiind emisa pt ap. corect. Acum asociatia se disculpa spunand ca eu am cerut gresit sa platesc datoriile si ca este vina mea ca nu m-am uitat pe chitanta atunci cand mi-au emis-o. Noii proprietari ai ap. nu si-au achitat nicio datorie pana in prezent, acumuland astfel 1700 lei, deoarece cei la asociatie asteapta sa platesc eu datoria societatii de dinainte de vanzare.
Acum intrebarea mea este, in cazul in care eu platesc pana la urma datoria (situatie in care indirect o sa recunosc ca a fost greseala mea), apoi asociatia intentioneaza sa dea in judecata noii proprietari pt neplata datoriilor, eu cu siguranta voi fi data in judecata de noii proprietari ca nu si-au platit pentru ca eu nu am platit (mentionez ca deja suntem intr-un litigiu cu acestia si sigur vor actiona asfel), ce sanse de castig am?

2. Dupa vanzare, eu ca si societate, aveam obligatia de a ma prezenta la asociatia de proprietari, in termen de 30 zile, cu contractul de vanzare cumparare?

Va rog sa imi comunicati cum as putea rezolva problema fara sa mi se faca dosar !
Cel mai recent răspuns: GabrielaC81 , utilizator 15:03, 12 Octombrie 2016
Intr-adevar e foarte incurcata problema:
Societatea detinea 2 apartamente: 1 si 2
1. ap. 1 a fost vandut acum un - doi ani, societatea platind la vremea respectiva debitele la zi. s-a incheiat tranzactia cu succes.

2. ap. 2 a fost vandut la 8 luni dupa ap. 1. m-am dus si am achitat debitele restante, mi s-a emis chitanta pt. ap. 1, din eroare, si adeverinta pt ap. 2. In momentul respectiv nici eu si nici notarul nu am observat faptul ca acea chitanta a fost emisa pt ap. 1 si nu pt ap. 2. Asociatia ne-a somat sa platim debitele restante pt ap. 2 (dupa 5 luni de la vanzare), moment in care am observat si eroarea cu chitanta, eu stiind ca am platit tot in momentul vanzarii. De fapt, asociatia mi-a incasat banii pt alt apartament si nu pt apartamentul solicitat de mine si acum nu recunoaste eroarea. Notarul a zis ca nu a fost atent, asociatia da vina pe mine ca nu am stiut ce sa cer atunci cand am fost sa platesc (desi adeverinta eliberata de ei in acelasi moment a fost pt ap. 2 si chitanta emisa pt ap. 1).

3. noii proprietari ai ap. 2 au acumulat, din momentul vanzari pana in prezent un debit de 1700 lei, pe care nu il poate achita fiindca societatea nu si-a platit debitele precedente vanzarii. Daca eu ma duc si platesc acum debitele precedente vanzarii, noul proprietar ma poate da in judecata pentru ca nu si-a putut plati, fiindca avea deja vechiul proprietar debite restante (adica societatea mea)? Mentionez ca asociatia intentioneaza sa dea in judecata noii proprietari pt aceste restante, ulterioare vanzarii.

va multumesc pentru mesaje si ma scuzati pentru confuzie dar e cam incurcat :))
Acum e mai clara situatia!:)

Daca a fost intocmit eronat chitanta dar adeverinta a fost corecta cum explica asociatia incasarea sumei nedatorate?
Proprietarii apart. 1 nu si-au achitat intretinerea de cand au cumparat?

Chitanta pentru acoperirea datoriilor nu trebuie prezentata la notariat, ci doar adeverinta. Altfel notarul nu ar fi intocmit contractul de v/c.

Asociatia trebuie sa isi regleze incasarile si sa transfere banii incasati pe apart. 1 in stingerea datoriilor ptr apart. 2.

Noii proprietari ai ap. nu si-au achitat nicio datorie pana in prezent, acumuland astfel 1700 lei, deoarece cei la asociatie asteapta sa platesc eu datoria societatii de dinainte de vanzare.


Noii proprietari ai apart. 2 v-au contactat vreodata de la cumparare sa va instiinteze ca au probleme cu plata intretinerii? in contractul de v/c se mentioneaza ca imobilul nu are datorii si se inscrie nr. adeverintei eliberate de asociatie.
bavareza a scris:
Mentionez ca asociatia intentioneaza sa dea in judecata noii proprietari pt aceste restante, ulterioare vanzarii.

Asociatia are tot dreptul sa dea in judecata noii proprietari, asa cum spuneti, pentru restante ulterioare vanzarii.
Noii proprietari sunt vinovati ca nu si-au platit intretinerea si sunt obligati sa plateasca. Si aceasta obligatie o aveau indiferent de incurcaturile facute de asociatie cu chitanta eliberata dumneavoastra. Ce treaba au noii proprietari cu asta? In prima luna cand au cumparat erau obligati sa mearga la asociatie, sa depuna o copie a actului de proprietate, sa inscrie persoanele in cartea de imobil sa plateasca fondul de rulment... Cu aceasta ocazie afla de incurcatura, va anunta sau discuta cu presedintele asociatiei si era simplu sa se transfere siuma achitata de la apartamentul 1 la 2.
Discutati cu presedintele sa faca acelasi lucru cum. Dumneavoastra nu aveti nici o datorie si acest lucru este consemnat in adeverinta eliberata de asociatie. Datorii au cei doi proprietari ce au cumparat de la dumneavoastra. Siugur ca si proprietarul apartamentului 1 putea sesiza ca in lista de plata el nu are nimic de platit pentru ca a platit altcineva in locul lui.
Multumesc tuturor pentru ajutor !
O zi buna va doresc!
Se ridica doua probleme:
1. Daca apartamenul 1 nu mai era in posesia dvs de cel putin 4-5 luni, cum de asociatia a incasat pentru apartamentul 1 si ce cote au acoperit efectiv cu aceasta suma? Proprietarii apartamentului 1 nu au fost instintati ca cineva le-a facut "cadou" platindu-le intretinerea pe cateva luni bune? Daca nu, ce mai exact s-a intamplat cu banii de pe acea chitanta si ce cote au acoperit?

2. Noii proprietari ai apartamentului 2 nu au PUTUT (asociatia refuzand sa incaseze banii, pana la stingerea vechilor datorii) sau nu au VRUT sa plateasca pana la rezolvarea problemei?

Daca asociatia le-a refuzat banii atunci nu ii pot da in judecata pentru ca vor pierde si vor fi obligati sa accepte banii, si nici nu pot aplica penalitati. Daca proprietarii nu au vrut sa plateasca atunci sunt pasibili de darea in judecata si plata penalitatilor doar pentru sumele care s-au inregistrat incepand de la data achizitiei. Si a cheltuielilor de judecata!

Pentru recuperarea sumei datorate anterior vanzarii apartamentului 2, asociatia trebuie sa se indrepte care societatea pe care o reprezentati, dar sa ia in calcul justificarea sumei incasate de la dvs. pentru apartamentul 1, la 4-5 luni DUPA ce acesta nu se mai afla in posesia dvs/societatii.

Notarul nu poate fi tras la raspundere pentru ca el a intocmit contractul in baza adeverintei. Chitanta nici nu trebuia depusa la dosar. Asociatia poate fi trasa la raspundere pentru emiterea unei adeverinte fata acoperire.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restante la asociatia de proprietari jovana jovana Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu o problema: in cadrul asociatiei de proprietari avem restante la cheltuielile de bloc la 2 apartamente. Acestea initial au ... (vezi toată discuția)
Restante, executare daniela_c1969 daniela_c1969 Buna ziua Sunt presedinte la asociatia de proprietari si ma confrunt cu o problema. Am avut un vecin care a plecat din tara, a acumulat circa 14500 lei ... (vezi toată discuția)
Recuperare cheltuieli de intretinere - asociatie de proprietari nicolaescu43 nicolaescu43 Suntem o asociatie de proprietari. Am actionat in instanta unul dintre proprietari, deoarece nu si-a platit intretinerea.Am solicitat ca sa fie obligat de ... (vezi toată discuția)