Va prezint urmatoarea situatie:
O persoana a lucrat la o multinationala mai multi ani.
A incheiat contractul cu aceasta multinationala si i s-a eliberat o adeverinta din care rezulta ca a lucrat un nr. de ani si a avut un salariu mediu de atatia lei pe an.
Intrebare:
Ce date trebuie sa contina aceasta adeverinta pentru a fi utila cand va veni vremea pensiei (si in baza carei legi, articol).
Multumesc pentru raspuns.
In art. 34 alin. (5) din Codul muncii se stabileste ca "La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate."
Adeverinta de vechime in munca nu are un format standard, astfel incat fiecare angajator emite documentul in propriul format. Conform modelului pus la dispozitie pe site-ul AJOFM, aceasta adeverinta trebuie sa faca referire la urmatoarele elemente:
- Datele de identificare ale salariatului,
- Datele de identificare ale contractului individual de munca pe baza caruia se atesta vechimea (numarul si anul in care a fost incheiat),
- Durata activitatii salariatului,
- Functiile ocupate de salariat in perioada in care a fost angajat,
- Schimbarile suferite de contractul individual de munca, in cazul in care a fost vorba de incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea CIM,
- Valoarea salariului de baza, inclusiv sporuri care intra in calculul punctajului mediu anual;
- Vechimea in munca, in meserie si in specialitate,
- Perioadele de concediu fara plata
- Absentele nemotivate de la serviciu.
Multumesc pentru raspuns.
Mai am o intrebare:
Este suficient ca acest document sa aiba doar stampila multinationalei in cauza sau mai trebuie inregistrata si in alta parte (ITM, de exemplu) ?
Daca este vizat doar de catre angajator (aici se incadreaza), cum ai certitudinea ca totul este in regula si nu o sa ai probleme la pensie.
Exista vreo posibilitate ca angajatul (in cazul de fata, fostul) sa poata verifica daca au fost platite toate darile de angajator catre stat si cum (pentru perioada lucrata) ?