Firma ce administreaza nu are nici o raspundere si nu ea trebuie sa se ocupe de problemele infiintarii, desfiintarii, protocoale intre asociatii... Acestea le rezolva comitetele, presedintii si cenzorii celor trei asociatii.
Reprezentanta firmei de admin.a fostei asociatii(fosta administratora a fost
desemnata de CExec. sa se ocupe de separarea pe scari(dizolvare si infiintare 3 asociatii) serviciu pentru care a fost si platita, doar ca angajamentul a fost sa rezolve in maxim 3 luni si
a durat 3 ani , dupa ce am inceput sa facem presiuni si sa apelam la organele de politie (asta pt.ca ne saturasem de tergiversarile lor). Nu ar fi facut nimic nici in ziua de azi daca nu apelam la politie.
In ce priveste predarea primirea mijloacelor banesti aceasta nu putea fi facuta decat de fosta firma de administrare si fostul presedinte deoarece dansii detineau documentele financiar contabile iar Comitetul Executiv era doar o piesa de decor. In ce privesc verificarile contabile Cenzoratul era facut pe hartie de o firma al carei reprezentant nu stim cine era. Nici gand de cenzori de la fiecare scara. Foasta administratora gestiona si cheltuia banii nostri dupa cum hotarau reprezentantii celor doua scari A si B, acesta fiind si motivul separarii noastre de ei. Cand am spus protocol m-am referit la predarea primirea mijloacelor materiale si banesti care a avut loc, nu la vreo intelegere facuta intre cele 3 asociatii, ca de fapt nu ne-am inteles niciodata si nu ne intelegem de loc in nici o privinta.
Nu este un merit faptul ca scara dumneavoastra a avut cei mai mari restantieri. Datorita acestor restantieri, intreaga asociatia a avut ori putea sa aiba mari probleme cu furnizorii de utilitati si servicii.
Nu am afirmat ca avem vreun merit prin faptul ca aveam cei mai multi restantieri dar nici nu avem vreo vina in acest sens - nu ne putem alege vecinii, sa fim realisti- iar in trecut reprezentantii de la cele doua scari vecine A si B au hotarat ca fiecare scara sa-si suporte cheltuielile de judecata (onorarii avocat, taxe juridice, etc) pentru restantierii actionati in instanta; au refuzat practic ca aceste cheltuieli sa mai fie suportate de toata asociatia pe motiv ca restantierii cei mai mari erau de la scara noastra si de ce sa ne plateasca ei noua avocatul?
Adica cheltuielile cu avocatul (deloc de neglija de peste 8.000 lei) nu au mai vrut sa le impartim in mod egal dar penalitatile incasate de la restantieri pretind sa la impartim frateste in mod egal, ca doar nu degaba se intalnesc hotii cu prostii. Cam asa se pune problema la asociatia noastra.
De exmplu: Intr-o firma in care sunt 3 actionari cu drepturi egale este corect ca unul singur sa plateasca toate cheltuielile si profitul sa-l imparta toti 3 in mod egal? Daca raspunsul dumneavoastra este da atunci unde este sau ce rost mai are statul de drept?
Noi am preluat un restantier care nu a mai platit nimic din ianuarie 2014 pana in prezent si care nici nu a fost actionat in intanta de fosta conducere a asociatiei, probabil pe motiv ca era de la scara noastra, unde se credea ca locuiesc doar prosti, sau din neglijenta in serviciu?
Conform legislatiei sumele colectate din penalizari se utilizeaza pentru achitarea penalizarilor facturate de furnizori iar ceea ce ramane se utilizeaza de asociatie pentru reparatii. Atunci cand se fac reparatii ori se constituie fondul de reparatii, amintiti-va ca fiecare proprietar suporta sume proportionale cu cota parte indiviza din proprietatea comuna adica proportional cu suprafetele utile ale fiecarui apartament. Asa ca si aceste sume ramase la dispozitia asociatiei din fondul de penalizari se transfera fiecarui proprietar, completand fondul de reparatii exact pe acelasi criteriu: suprafata utila a apartamentelor. Asta se face fara nici o legatura cu modul de colectare a banilor in fondul de penalizari.
In ce priveste utilizarea sumelor ramase din fondul de penalizari pentru reparatii aici chiar este o alta problema ca fosta asociatie a hotarat ca fiecare scara sa-si foloseasca fondul de reparatii in mod separat pentru fiecare scara, adica ce s-a incasat de la scara C sa fie foloseasca la reparatiile necesare numai pentru scara C, si nu la gramada, adica sumele care s-au incasat pentru scarile A,B si C sa fie folosite numai pentru scara B asa cum s-a intamplat intr-o perioada anterioara cand cu toti banii incasati ca fond de reparatii de la toata asociatia se faceau reparatii si amenajari doar la scara B.
Problema de fond este ca nu ne intelegem cum sa impartim banii , scara noastra doreste ca impartirea banilor sa se faca dupa VARIANTA 1 primita in momentul predarii primirii (varianta 1 a Situatiei soldurilor elementelor de Activ si Pasiv ) care ne avantajeaza pe noi, iar celelate doua scari A si B doresc impartirea banilor sa se faca dupa VARIANTA 2 (varianta 2 a Situatiei soldurilor elementelor de Activ si Pasiv) care desigur este avantajoasa pentru dansii.
Foarte corect raspunsul bancii deoarece acel cont este al asociatiei dumneavoastra pentru ca asa cum ati spus mai sus, asociatia dumneavoastra a ramas cu acelasi cod fiscal... Nu trebuia sa deschideti alt cont pentru ca deja aveti unul. Presedintele nou ales ala asociatiei dumneavoastra trebuia sa mearga la banca cu PV al adunarii generale in care a fost ales, cu actele personale, cu noul administrator, sa solicite bancii doar chimbarea specimenelor de semnaturi si asa aveati pe mana toti banii din acel cont. Sunt convins ca nici fostul presedinte daca nu mai are stampila fostei asociatii (care acum e la dumneavoastra) nu mai poate face operatiuni in acel cont bancar.
GRESIT
In privina contului bancar s-a inteles gresit : fosta asociatie s-a numit "Asociatia Bl.172" care s-a dizolvat (nu mai exista) si s-au infiintat 3 asociatii noi "Asociatia Bl.172 scara A", "Asociatia Bl.178 scara B" si "Asociatia Bl.172 scara C" care au in prezent alti reprezentanti legali si care functioneaza independent una fata de cealalta. Adica acum suntem o alta Marie cu alta poseta si cu alta palarie...una mai mica ca si numar de apartamente.
Faptul ca scara noastra a ramas cu vechiul cod fiscal ascunde o actiune premeditata a celor care au hotarat acest lucru fara sa ne consulte cel putin. Nu suntem noi cei care am ales sa ramanem cu vechiul cod fiscal.
Stampila fostei asociaitii a ramas in posesia fostului presedinte ca si toata arhiva fostei asociatii. Fostul presedinte nu a predat nimic si nici nu a semnat nimic in momentul predarii-primirii deoarece sustine ca el nu mai avea nici o raspundere sau calitate pentru ca demisionase din functie. Se ascunde cat poate in spatele demisiei.
Am deschis alt cont la alta banca deoarece directoarea ne-a spus ca la banca ei nu putem sa ne deschidem cont, existand deja unul pe vechea asociatie iar imputerniciti erau si sunt si in prezent fostul presedinte si fosta administratora.
Mergeti inca odata la banca si rezolvati.
Asta chiar nu se poate, daca presedintele nostru ar merge la banca sa actualizeze datele ar intra in posesia banilor, dar nu poate face ce ne recomandati Dvs. adica sa transfere 1/3 din acei bani fiecarei asociatii deoarece fiecarei asociatii revin sume de bani diferite atat dupa impartirea dupa varianta 1 cat si dupa varianta 2. In cont aflandu-se banii tuturor celor 3 asociatii de scari ar risca sa fie acuzat in instanta. Nu este cazul sa se pronunte un judecator (om al legii) asupra sumelor care revin fiecarei asociatii? Ca doar nu este presedintele nostru judecator sa imparta el banii celor 3 asociatii?
Se incalca multe principii de drept in aceasta situatie si nu vrem sa gresim cu nimic pentru ca aici nu este vorba doar de banii unei singure persoane, este vorba despre banii unui grup de persoane destul de mare.
Acestea fiind datele ce solutie vedeti posibila pentru a evita un eventual litigiu, iar in cazul in care actionam in instanta pe cine credeti ca trebuie sa actionam? care sunt persoanele care ar trebui trase la raspundere pentru producerea acestei situatii? impotriva cui trebuie sa actionam in instanta?