avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 889 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... PENSIE: AVANTAJUL A 47 ANI VECHIME IN MUNCA FATA DE ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

PENSIE: AVANTAJUL A 47 ANI VECHIME IN MUNCA FATA DE STAGIUL MINIM 35 ANI

Eu sunt profesor. Am implinit 65 ani la 01.05.2016; conf.reglementarilor lg.,mi-am depus dosarul de pensionare (la limita de varsta,in data de 01.09.2016). Am primit Decizia: [(punctul de pensie x 1,09) x 871,7].; pana aici, corect. Nu vad, insa, alt indice/spor, pentru depasirea stagiului minim de cotizare cu 47-35=12 ani! .
Am vorbit cu< operatorul date> de la....:( si mi-a spus ca "PROGRAMUL DE CALCUL NU INCLUDE ALT INDICE DE CORECTIE DECAT 1,09 (ptr.2016...<cresterea salariului mediu brut din anul anterior pensionarii).
Am inteles -din discutiile pe forum, ca modul de calcul diferra de la un judet la altul !!! Chiar asa?
Va rog sa ma lamuriti si sa ma indrumati daca este cazul sa fac o contestatie(sunt inca in termen), prin care sa solicit corectia pct.de pesie lunar-pentru anii cu care am depasit stagiul minim-, cu un indice de corectie,cum ar fi: 47:35 =1,34285.
Va multumesc!
P.S. Consider ca este o problema juridica=interpretarea unei Legi.
Cel mai recent răspuns: GLODEANU , utilizator 10:29, 18 Octombrie 2016
Legea 263/2010

Articolul 99
(1) Pentru asiguratii care au realizat stagiul minim de cotizare si care contribuie la sistemul public de pensii dupa implinirea varstei standard de pensionare prevazuta in anexa nr. 5, punctajul lunar realizat in perioada respectiva se majoreaza cu 0,5%.

Daca va referiti la acest articol veti ramane dezamagit.
In legea 19/2000 majorarea era de 0,3%
Eu le-am propus la momentul respectiv sa vina cu o majorare de minim 20%
Rezultatul a fost 0,5%
O crestere "semnificativa" de 0,2%


Va simulez o simpla aplicatie;
Presupunem ca ati realizat 1,5 puncte pe luna