In cazul unei unitati de invatamant, in care sunt angajati 3 contabili, dintre care unul este contabil sef iar un alt contabil exercita viza de control financiar preventiv, raspunderea pentru gestionarea/cheltuirea banului public revine secretarului?
Precizez faptul ca secretarul introduce date, in programul de salarii Edusal, atat in statul de personal cat si in statul de plata, iar dupa ce ISJ-ul avizeaza statul de plata, baza de date este predata contabilitatii pentru a efectua celelalte operatiuni (plati si viramente).
Stiu ca directorul si contabilul sef raspund pentru gestionarea fondurilor publice.
Curtea de conturi a solicitat introducerea unor date din statul de plata intr-o macheta personalizata de ei, insa contabilii refuza sa faca aceasta macheta si au pasat-o secretarului, la fel ca si raspunderea.
As dori sa stiu in ce masura contabilul sef imi poate cere sa intocmesc state de plata pentru curtea de conturi?
As dori sa-mi spuneti care sunt sarcinile si indatoririle unui contabil dintr-o institutie de invatamant.
Este de datoria lui sau nu sa intocmeasca state de plata?
Este de datoria lui sau nu sa verifice statele de plata si modul in care se face incadrarea si plata salariatilor?
Raspunde sau nu pentru platile pe care le face?
As dori sa-mi indicati si o baza legala pentru numeroasele mele intrebari.