Am doua cunostinte, salariati intr-o institutie publica, care au probleme legate de dreptul viza CFPP. I-ar ajuta raspunsul la urmatoarele intrebari :
1) pentru deciziile CFPP emise de managerul institutiei in anul 2003/2004 nu exista acordul scris al organului ierarhic superior; acesta poate reprezenta un motiv pentru anularea deciziilor ?
2) in situatia in care aceste decizii din 2003/2004 sunt considerate nule, la propunerea auditorului intern al institutiei, ce regim juridic capata toate documentele care au purtat viza CFPP in acesti ani ( contracte, facturi, etc); cheltuielile efectuate in baza vizei acordate devin, in acest fel, nelegale?
3) daca aceste decizii vor fi anulate, suma incasata ca spor CFPP de catre cele doua persoane, poate fi imputata si recuperata de la acestea?
Fac mentiunea ca in acesti 13-14 ani institutia a fost supusa controlului Curtii de Conturi, Ministerului Finantelor, etc, dar nimeni nu a pus la indoiala legalitatea acestor decizii. Problema a fost creata acum, de catre auditorul intern al institutiei care, se pare, are rafuieli personale cu cei doi detinatori ai dreptului de viza CFPP :( .
Va multumesc anticipat
1.Poate fi un motiv dar anularea deciziilor o poate face doar ordonatorul principal de credite.
2. La propunerea auditorului intern al instituției ordonatorul principal de credite va fi cel ce va decide în urma unui audit comandat și efectuat de o echipă din cadrul instituției pe care o conduce. Auditorii vor analiza și rapoartele întocmite de controlorii/auditorii curții de conturi în urma controalelor efectuate în cadrul instituției publice.
3.Da.