avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 909 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Răspunderea pentru viciile ascunse
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Răspunderea pentru viciile ascunse

Buna ziua! Postez o speta despre viciile ascunse pentru cine doreste/este interesat sa discute pe marginea ei.

SPEŢĂ
Instanţa de fond (sesizată la data de 3.10.2015) a reţinut în fapt că, în baza comenzii din 16.01.2012, reclamanta a cumpărat de la pârâtă saboţi de frână care au fost montaţi pe vagoane cisternă şi livraţi beneficiarului extern KVG din Germania.
La 4.05.2012, beneficiarul extern a reclamat deficienţe calitative care au determinat blocarea vagoanelor în Polonia şi care ulterior au fost constatate prin raportul efectuat de specialiştii din Berlin, concluzia acestui raport fiind că în mişcare sabotul de frână uzează roata şi nu invers cum ar fi normal ca roata să uzeze sabotul de frână. Raportul a fost transmis reclamantei la 26.05.2012. Aceasta a comandat la o altă firmă saboţi de acelaşi tip, în vederea înlocuirii saboţi lor defecţi, saboţi pe care i-a trimis în Polonia.
Finalizarea testelor în laboratorul reclamantei, cu participarea unui reprezentant al pârâtei, a avut loc în data de 14.10.2012, când pârâta, prin Adresa nr. 112, a recunoscut existenţa deficienţelor de calitate şi a propus resortarea saboţilor de frână.
Reclamanta a mai arătat că prin Adresa nr. 202/9.11.2011 emisă de intimată şi Minuta din 14.11.2011, încheiată de părţi, s-au constatat aceleaşi defecte de calitate la un alt lot cu saboţi de frână. În plus, saboţii livraţi în baza comenzii din anul 2012 au fost însoţiţi de „declaraţia de conformitate", care atestă „îndeplinirea condiţiilor de calitate a produsului corespunzător scopului pentru care a fost executat".
Faţă de acestea, reclamanta a solicitat obligarea pârâtei la restituirea preţului plătit cu dobânda aferentă dar şi la despăgubiri, constând în înlocuirea produsului cumpărat şi prejudiciul ce i-a fost cauzat de calitatea lui necorespunzătoare.
Q1: Apreciaţi asupra temeiului juridic al acţiunii introduse de reclamantă.
Q2: Apreciaţi asupra prescripţiei acţiunii introduse.
Q3: Ce va hotărî instanţa de judecată?

Alte discuții în legătură

Refuz returnare produs defect achizitionat online Florina Dinca Florina Dinca Pe data de 17 septembrie, am plasat si platit o comanda online pe CEL.ro pentru un laptop, cu ridicare personala din showroom pentru ca urma sa plec din tara ... (vezi toată discuția)
Bună ziua! pe la mijlocul lunii octombrie 2023, am achiziționat ... raszvwann raszvwann Bună ziua! Pe la mijlocul lunii octombrie 2023, am achiziționat pe persoana juridica un telefon de pe site-ul evomag. După aproximativ o săptămână, am ... (vezi toată discuția)
Plângere penală pentru pagubă după o achiziție online. o putem face la poliție sau trebuie să apelăm la un avocat? Adriana I Adriana I Buna ziua, in data de 15.07.2018 (factura este din data de 17.07.2018) am facut o comanda de un frigider Arctic AF54250+ pe site-ul cel.ro. Am trecut ca ... (vezi toată discuția)